Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

NyfikenGrau

Medlem
Jo jag läste det där också...helt sjukt. Liksom (den tekniska) anledningen till att man behöver mer pengar, nämligen att transportbanden byggts in snett 2010. Alla tiders lallarprojekt detta flygplatsbygge.

Der BER eröffnete zwar erst vor einem Jahr, zeigt aber schon jetzt erste Altersschwächen. Laut Flughafen-Chefin Aletta von Massenbach seien die Laufbänder 2010 schief eingebaut worden. Dadurch hätten sie sich verhakt und seien mit der Zeit kaputt gegangen – nur einer von vielen Baufehlern. „Die eine noch offene Frage ist, ob sie saniert werden können oder ausgetauscht werden müssen“, sagt Massenbach.

Trinkwasser am Flughafen BER mit Keimen verunreinigt! – B.Z. Berlin
 

Kris

Medlem
Lite förvirrande att det finns två trådar om BER. Svårt att bestämma sig i vilken man ska skriva...

BER fortsätter iaf att leverera. Via Google Translate: "
Dricksvatten vid BER förorenat med diarrébakterier"

Trinkwasser am BER mit Durchfall-Keimen verunreinigt | rbb24
Waaat! Never ending story.... Vad är nästa? Ryanair-plan fick förorenat vatten istället för jetbränsle i tanken... Eller, någon upptäcker att flygplatsen egentligen är en busstation... Eller... Eller, kanske bara vaknar vi ur en obehaglig dröm och landar på Tegel nästa gång? :)
 

Tveket

Medlem
Waaat! Never ending story.... Vad är nästa? Ryanair-plan fick förorenat vatten istället för jetbränsle i tanken... Eller, någon upptäcker att flygplatsen egentligen är en busstation... Eller... Eller, kanske bara vaknar vi ur en obehaglig dröm och landar på Tegel nästa gång? :)

Säga vad man vill om Berlins flygplats, ny som gammal. Både TXL och BER har inte haft det lätt. Jag känner får dom båda. Och på nått vis känns det ändå ganska mycket som samma anledning varför jag gillar Berlin som stad så mycket. Både staden och dess flygplatser har haft det tufft.

Man ska vårda sina sköra ömt! :)
 
Toppen