Kul.
Americans utbud från Miami är betydande - dock är (var?) det ingen rolig transferflygplats beroende på när man anländer. Situationen i passkontrollen kan vara kaotisk om man landar samtidigt som ett antal maskiner från Sydamerika och lite europeiska plan modell större. Nu var det några år sedan jag flög in i USA via Miami så det kan absolut ha ändrats.
Finnair flög från Arlanda till Manchester, Paris, Bryssel, Wien och Madrid. Tveksamt om det var samtidigt dock eller om de la ner en destination och bytte till en annan.
Även CPH hade trafik från ARN, jag är lite osäker om även inte Milano hade trafik från ARN.
ARN-CPH delade man med Mærsk serverades varm mat i C kabinen. Det företag jag var anställd i då kunde vissa dagar skicka 10 personer till CPH och nästan lika många åkte CPH-ARN på morgonen, vill minnas att vi hade något som kallades buntbiljetter som köptes i 200 poster i C till tur och retur priset av 1995 SEK, gällde då även på Mærsk de var tider blev guld på AY ganska fort.
Kauppalehti, motsvarighet till Dagens Industri, skrev om detta imorse: Finnair löysi ratkaisun torpattuihin kaukolentoihin - uudet suorat lennot Tukholmasta Thaimaahan ja Miamiin työllistävät noin 270 Suomessa | KauppalehtiFinnair flyger ju redan idag till Asien med personal som inte är finsk. När jag flög till Hong Kong med dom innan pandemin var det en salig blandning nationaliteter och de flesta var från Spanien eller något land i Asien. Såg inte till en enda finsk i besättningen även om jag gissar att några fanns ombord.
Gissar att det blir något liknande från Sverige.