De hade bara 2 sorter vad jag såg. Först den berömda Henkes gin, måste mena Henke Larsson. Och så hade de Studers, en schweizisk sort som jag valde. Den hälldes upp med Schweppes från en ny 1,5 liters PET-flaska.
Vi bodde på Ibis Style hotell. Fanns hur många alternativ som helst, första gången jag kollade. Andra gången inte alls lika många alternativ, jag blev stressad och bokade ett icke avbokningsbart rum för 750 barrubas. För att upptäcka anledningen till att antalet alternativ kraftigt reducerats. Jag hade glömt att ändra sökinställningarna, hade nog i samma veva sökt på vårsemestern för familjen.
Så jag och @GBG fick ett familjerum, för 2 vuxna och 2 barn. Killen i receptionen fick inte riktigt ihop det.
Hotellet hade ju Nutella så slutet gott.
Det finns hotel hoppa bussar som går mellan hotellen och Heathrow men de kostar runt 5 pund per person och resa att åka med.
Men eftersom det inte går att gå från Heathrow så är det gratis att åka med vanliga bussen 4-5 hållplatser och de går dygnet runt och stannar bredvid hotellen. Tack för det staden London.
Från A-piren beger man sig sedan till B-piren. På b-piren ligger Air Canada, Singapore och United.
Vårt första stopp blev Air Canada.
En riktig loungedrake ”välkomnade” oss in. Hon verkade mest irriterad över att jag och min kumpan störde henne och hennes två kollegor när de satt bakom disken och gjorde viktiga saker. Men access beviljades till slut.
Bemannad bar. Panini tillverkad på vår begäran. Och en GT till moi. Air Canada får väl godkänt och slår Senator. Men ribban skulle höjas ytterligare.