Senaste nytt

Ytterligare nörderi?

Efter sju år i USA är jag totalt sportsnörd och läser ESPN.COM flera gånger om dagen. Tittar på statistik och följer alla diskussioner om allt från college rekrytering till injury reports.

Hoppas under min levnadstid få uppleva:
Wrigley Field
Fenway Park (fick nästan plats när Winter Classic var där)
College Basket Final Four
Rose Bowl
Superbowl med Denver Broncos :)

Jag skiter i vilka som spelar men ska se en Superbowl på plats inom 3 år!

Under säsongen 1989-90 såg jag öppningsmatchen mellan Denver Broncos och Kansas City Chiefs i september, sedan Denver Broncos - Pittsburgh Steelers i AFC Divisional Series och Denver Broncos mot gamla Cleveland Browns i AFC Championship Game på gamla Mile High Stadium i Denver. En kärlek som dör med mig...

Skulle vara kul (trots kylan) att vara på Met Life i NJ nästa år... Häftig arena, var där i augusti...

Trots att jag är totalt anti-sport har jag varit där och kollat på Cubs. Var hos en kund och nämnde att jag funderade på att göra något riktigt "amerikanskt" på helgen. 5 minuter senare var deras company tickets till helgens match allokerade... ;) Ibland är det inte dumt att jobba med mediaindustrin.

Flashback när man behöver avskräckas ;)

Är livstidsavstängd från Flashback ggr många :) annars hängde jag mycker på Dreamboxx.nu + ett antal utländska forum med samma ämnen ca 20.000+ inlägg, Minhembio.com, dvblogic och sweclockers samt ett knippe andra it relaterade siter. Var med i scenen när det gäller kodknäckning av satellittvkort, telefonkort men även sparbankens första chipkort som man kunde ladda med pengar ( minns inte namnet nu) och en av de drivande i cardsharing i norra Europa när det började för många år sedan. Hade väl som mest någonstans runt 5000-6000 kanaler via satellit på den tiden. Nu har jag ComHem 8 favoriter... :eek: och hinner inte ens se på dem... Började i The Keyblitz project med en Pentium P60 och lyckades hitta >30 huvudnycklar. Det är många år sedan och preskiberat idag :cool: Ser mig som pensionär i dessa ämnen. Man måste hålla på och vara uppdaterad för att hänga med. Då läste jag XML som ur en bok och script i Linux var bara aningen svårare. Nu tar det timmevis att fixa till hemmaroutern som man vill ha den...
älskar fortfarande att läsa kul foruminlägg.
Bjuder på ett gammalt som får mig att skratta så tårarna kommer varje gång jag läser det. OBS endast för IT-nördar:
127.0.0.1

Last edited:
Fantastisk logg Ubbe! :)

Nån som vet vad Eurobonus har för IP föresten. Tänkte pinga dem! De borde ju rimligtvis ha ett stort lager av EB-poäng som man kanske kan få tag på genom att hacka lite... ;)

Haha, det var länge sen jag såg den. Ping Ping oj vilken fet server som svarar direkt måste vara grymt bra uppkoppling lol.

Toppen