Senaste nytt

Yrkesskadad

Kollar alltid upp utrymningsvägar och nödutgång på hotell, färjor och dylikt. Sitter helst med ryggen mot väggen och uppsikt mot ingången på restauranger, och har helst koll på minst två vägar ut från alla lokaler. Yrkesskadad? Lite kanske...

Det låter som Duke Togo i en japansk tecknad serie "Golgo 13".
Bokar du också alltid ett rum under ditt rum?

Kollar utrymmningsvägar på hotell (ser även efter att närmsta nödugången/-arna inte är blockerade) och räknar stolsrader på planen. Brukar även kolla ut "alternativa rutter" på hotell, typ om det är rimligt att fixa ett hopp här och en landning där osv.

Inte alls så spännande, bara ett jobb som tar en till en hel del länder och sammanhang som brukar beskrivas som "högrisk".

Redan i gamla Vilda Västern var det dumt att sitta med ryggen mot dörren och numera
finns det nog en del platser där man gärna vill hålla koll på dörren.

Lider nog av samma yrkesskada som @MarSecLtd, dock ej så mycket att jag har brandvarnare å ficklampa med.
Sitter hellst närmare en nödutgång på flyg än 10 stolsrader.

Efter att bott en natt på Radisson Blu CDG inför en tidig morgonflight till Sydamerika där brandlarmet gick 3!! ggr under natten (tekniskt problem fick jag som svar när nattpersonalen väl behagade komma fram bakom disken) kollar jag numera alltid utrymningsvägar och begär som många andra ett rum på nedervåningarna. Beroende på land/stad så önskar jag även ett rum som inte ligger direkt ovanför entrén.

OT: Jag betalade inte något för den hotellnatten

Toppen