Senaste nytt

XP/Miles-intjäning till Flying Blue när man flyger med SAS

stopover

Medlem
Nu har AF/KLM äntligen publicerat tabellerna för miles-intjäning till Flying Blue när man flyger med SAS:

Det som fortfarande kvarstår är hur många XPs man kommer få när man flyger SAS Plus inom Europa. Läste på ett annat forum att någon hade snackat med Flying Blue och fått information om att SAS Plus klassificeras som "Premium Economy" vilket skulle innebära 4XP för domestics (ARN-MMX i Plus) och 10XP för internationella (CPH-AMS), istället för 6 respektive 15XPs i business.

Det verkar finnas ganska många bokningsklasser i SAS Go Light som bara ger 10% miles-intjäning till Flying Blue, så det gäller att ha koll på bokstäverna framöver.

AABack2ARN

Medlem
Även Delta har vaknat idag.

Mmm, det var väl på tiden. Men undrar hur de tänkte när de gjorde alliansbytet en söndag :) Och dessutom har väl amerikanarna firat Labor day idag.

Intressant att Delta delar upp bolagen i Core Global Airline Partners och resten (dvs Global Airline Partners). A- respektive B-klass på bolagen?

Det verkar finnas ganska många bokningsklasser i SAS Go Light som bara ger 10% miles-intjäning till Flying Blue, så det gäller att ha koll på bokstäverna framöver.

De bokstäverna (förutom "O") du skall hålla koll är inte bokningsklassen utan om kombinationen av bokstäverna i bokningsdialogen säger L I G H T. Då blir det 10% oavsett bokningsklass. Ytterligare ett incitament att hoppa över den eländiga uppfinningen som kallas Light.

stopover

Medlem
Några har nu flugit sina första SAS-flygningar inom Europa i Plus, och krediterat dessa till Flying Blue, och fått 4 eller 10XP per flyg. Så då är det bekräftat att det är "Premium Economy"-tabellen som gäller.

Carl

Medlem
Bokade just en resa med KLM (Economy light) och la in mitt Eurobonusnummer. Efter betalning så kan jag köpa till lite olika tjänster och får upp en fråga om jag vill signa upp mig för Flying blue.
Är det affärsmässigt att locka över kunder inom den egna alliansen eller tänker jag fel här?

Toppen