Senaste nytt

World Health Organization International Certificate of Vaccination

Jag beställde från amazon. Kostade 50kr. Tog sen med mig information om batchnummer osv när det var dags för min tredje spruta förra månaden. Dom var snälla på vaccinationsmottagningen att fylla alltihopa. Ordnade stämpel och det som behövdes. Det ska gå att ordna på exempelvis VaccinDirekt, SveaVaccin och andra ställen också mot en summa (200-300kr).
Detta gäller i Örebro. Hur det fungerar i andra städer kan jag ej svara på.

Varför i hela friden betalade du för det? Gula boken finns att hämta ut helt gratis på närmaste vårdcentral eller vaccinationsmottagning. När jag tog mina tre sprutor fanns de tillgängliga för de som ville ha dem.

Varför i hela friden betalade du för det? Gula boken finns att hämta ut helt gratis på närmaste vårdcentral eller vaccinationsmottagning. När jag tog mina tre sprutor fanns de tillgängliga för de som ville ha dem.

Som jag skrev. I Örebro.
Där har conventum arena använts som vaccinationsmottagning. Gula boken har ej funnits tillgänglig där. Vårdcentralerna har inte det tillgängligt heller.

Uselt, det är deras jobb.
Ja, dom var heller inte beredda när jag bad om att få det signerat. Sjuksköterskan fick leta efter en läkare som var på plats, tog säkert 30 min innan jag fick hjälp.
Hade ringt till vårdcentralen innan det, men dom hänvisade till vaccinationsmottagning. Vaccinationsmottagningarna som jag hörde av mig till sa då att dom tar betalt för den gula boken (besöksavgift för att fylla i osv) och ville så klart inte ge ut någon gratis.
Därav mitt val att beställa från amazon och då ta med när jag fick min booster.

• Gilla
Reactions: hco
Hur får man in den infon då? Alla klisterlappar osv stämplar finns ju bara hos vaccinationsstationerna?

Jag planerar att gå till min vaccinatör, och ta med mig såväl slipparna (som bl.a. visar batch.nr) som jag fick när jag fick mina Codid-vaccinationer, samt mina Covid-bevis från eHälsomyndigheten, och be dom snällt att föra in uppgifterna i gula boken och signera och stämpla den enligt konstens alla regler.

Jag drog direkt till SveaVaccin efter jag läst här och ordnade detta ( Jag hade redan gula boken, WHO International Certificate of Vaccination or Prophylaxis).
Hon bad mig bara visa utdrag från min journal på 1177 där det ska finnas journalfört vilka datum, vilken dos, vilken Vaccintillverkare och Batchnummer ( Batch.nr stod inte på något av mina fysiska vaccinkort jag fick i samband med själva vaccinationen).
Därefter skrev hon manuellt in alla 3 doser, signerade och stämplade i boken, detta kostade totalt 260kr för ca 8minuters jobb, mycket smidigt!
Har man den inte redan så ingår den Gula boken i priset.

Toppen