Senaste nytt

Workation - utgångspunkt Bangkok. Destination- och Hotelltips?

Tonton

Medlem
Hej BC!

Det är dags för den årliga workationresan.

Jag landar i Bangkok, och har sedan 10 nätter innan sambon joinar mig på plats.

Just nu ser planen ut såhär:
Natt 1-2 - Radisson Park Plaza Bangkok
Natt 3-7 - TBD
Natt 8-10 - Conrad Bangkok

Skulle vilja komma iväg ifrån Bangkok och testa något nytt! Senast var jag i Kuala Lumpur under 5 dagar. Jag har inga problem att flyga någonstans, vare sig det är inrikes eller utrikes.

Hotellstatus: Hilton (Diamond), Melia (Gold), Radisson (VIP)
Budget: 1500 SEK per natt (lite rörligt)
Viktigt: Bra pool, bra wifi, och gärna bra käk på hotellet eller omnejd.

Har status i diverse kedjor som nämns ovan, men det är nog så att jag nästan vill hålla mig borta ifrån kedjorna för att testa lite nytt!

Har BC några tips på destinationer och hotell i regionen? Hit me up!

Du skulle ju kunna lämna Bangkok en stund. 1-2 timme söderut har du ju flera hotell av dina kedjor, mat och annat hittepå, jag syftar på Pattaya, Jomtien, Rayong området.

Annars är ju norrut väldigt trevligt, men kanske roligare med sambon, Chiang Mai, Pai, Mae Hong Son.

Ett snabbt skutt med flyg till Singapore är alltid trevligt men då blir budgeten svår. Kanske någon av Vietnams många resmål?

Marriott Rayong tyckte jag var trevligt och prisvärt även om rummen mm inte är toppmodernt. Stort och trevligt poolområde. Ligger lite mitt ute i ingenstans, perfekt för några dagar men kanske inte en hel vecka. Som sagt, ligger lite off men finns iaf en del restauranger om man promenerar 10-15 min längs stranden.

Marriott Rayong tyckte jag var trevligt och prisvärt även om rummen mm inte är toppmodernt. Stort och trevligt poolområde. Ligger lite mitt ute i ingenstans, perfekt för några dagar men kanske inte en hel vecka. Som sagt, ligger lite off men finns iaf en del restauranger om man promenerar 10-15 min längs stranden.
Tillägg till detta är att sängarna var väldigt hårda, så pass att vi valt bort hotellet men det är förstås individuellt om man upplever det som något negativt.

Kuala Lumpur är märkbart mer kostnadseffektivt på high-end boende än Bangkok sedan många år tillbaka. Hilton KL är ett mycket bra och anrikt hotell. Om du vill hålla dig borta från kedjorna så skulle jag tagit en titt på EQ eller RuMa.

I Bangkok så har du ju redan en vända på Conrad så alla andra Hilton (utom ett) kommer vara en nedgradering. Undantaget är Waldorf Astoria men det löser du ej på den budgeten. Utanför programmen så finsn ju en uppsjö av boutique hotell MEN såvida du inte är ok med 4* territoriet så blir det även här svårt med 1500kr/natt. Bangkok har helt enkelt dragit iväg på high-end sidan.

Jag jobbar lite varifrån som helst som du [mention]Tonton [/mention] och jag rekommenderar verkligen Chiang Mai. En timme från BKK (som jag fö tycker är för mycket folk i, samt dyrt för att vara Asien). Mycket chill vibe, och bra mat.

Överlag bra täckning med 3Världen, men fann Blue Coffee som en bra thailändsk kedja med bra internetuppkoppling när man ska ha kundmöten.

Det som är lite trist är väl att det inte finns något hav man kan bada i, men hittade ett riktigt schysst boutique-hotell som var 5-stjärnigt med otroligt bra mat för dryga 2k per natt.
1bb36d8498b1a072030b82b9e951fd3b.jpg

Annars rekommenderar jag Da Nang/Hoi An

Hej BC!

Det är dags för den årliga workationresan.

Jag landar i Bangkok, och har sedan 10 nätter innan sambon joinar mig på plats.

Just nu ser planen ut såhär:
Natt 1-2 - Radisson Park Plaza Bangkok
Natt 3-7 - TBD
Natt 8-10 - Conrad Bangkok

Skulle vilja komma iväg ifrån Bangkok och testa något nytt! Senast var jag i Kuala Lumpur under 5 dagar. Jag har inga problem att flyga någonstans, vare sig det är inrikes eller utrikes.

Hotellstatus: Hilton (Diamond), Melia (Gold), Radisson (VIP)
Budget: 1500 SEK per natt (lite rörligt)
Viktigt: Bra pool, bra wifi, och gärna bra käk på hotellet eller omnejd.

Har status i diverse kedjor som nämns ovan, men det är nog så att jag nästan vill hålla mig borta ifrån kedjorna för att testa lite nytt!

Har BC några tips på destinationer och hotell i regionen? Hit me up!
Nu är det tyvärr ett "kedjehotell" och jag har ingen aning om wifi'et.

Men jag behöver att du åker och rekar det här hotellet åt mig, tack!
Varit på min besökslista ett tag

Toppen