Senaste nytt

WiFi inloggningsproblem via EBG nummer

Carlos

Medlem
Antar att det bästa sättet att få bukt med detta är att fortsätta be om voucher, antar att tills slut så tröttnar cabin crew och notifierar vem det nu är som är ansvarig för portalen.
 

fcx

Medlem
På långdistans är fail rate runt 75% på inloggning. På kortdistans 0%, tre flighter denna vecka med WiFi, inga problem att logga in.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade problem att logga in i wifi både på SK963 Stockholm-Hong Kong och på SK964 Hong Kong-Stockholm (LN-RKT).
På hemresan sa jag till en av flygvärdinnorna att wifi fungerade inte även på ditresan, då sa hon att vissa plan fungerar wifi dåligt och det här planet (LN-RKT) var just ett av dem.
Enligt henne, de (flygvärdinnorna) har rapporterat om detta flera gånger men det verkar som inget har hänt.
 

bankb

Medlem
Min failrate är 85% på longhaul de gånger det har kommit upp inloggningssida överhuvudtaget

Aldrig lyckats få upp en sida automatsikt utan alltid varit tvungen att gå in på saswifi.com för att ens kunna logga in. Efter det funkar det dock rätt hyfsat att logga på... sen kan man ju diskutera stabilitet och hastighet på uppkopplingen, men det är ju en annan sak.
 

Hachans

Medlem
Jag hade problem att logga in i wifi både på SK963 Stockholm-Hong Kong och på SK964 Hong Kong-Stockholm (LN-RKT).
På hemresan sa jag till en av flygvärdinnorna att wifi fungerade inte även på ditresan, då sa hon att vissa plan fungerar wifi dåligt och det här planet (LN-RKT) var just ett av dem.
Enligt henne, de (flygvärdinnorna) har rapporterat om detta flera gånger men det verkar som inget har hänt.

Den där kärran reklamerade jag trasigt Wifi på när jag flög från New York i augusti. Intressant att det fortfarande inte fungerar alltså.

Aldrig lyckats få upp en sida automatsikt utan alltid varit tvungen att gå in på saswifi.com för att ens kunna logga in. Efter det funkar det dock rätt hyfsat att logga på... sen kan man ju diskutera stabilitet och hastighet på uppkopplingen, men det är ju en annan sak.

Tänk på att om du försöker bli vidarebefordrad till inloggningssidan så måste du försöka besöka en webbadress som inte är säker. Safari och Chrome tillåter inte att en inloggningssida hijackar en https-sida och vidarebefordrar dig dit. Och SAS-wifi verkar inte identifera sig själv som inloggningssida heller då den inte triggar den automatiska popupen som andra nätverk gör på ens telefon eller dator (hur det fungerar vet jag inte tekniskt).
 

jumbooze

Medlem
Aldrig lyckats få upp en sida automatsikt utan alltid varit tvungen att gå in på saswifi.com för att ens kunna logga in. Efter det funkar det dock rätt hyfsat att logga på... sen kan man ju diskutera stabilitet och hastighet på uppkopplingen, men det är ju en annan sak.
Jag går också in manuellt saswifi men ibland så är det "0 minuter kvar"
 
Toppen