Senaste nytt

Wien, SAS Plus (Lounge samt Austrian - kabin?)

Du kan alltid fråga sas-chatten. Finns fyra utfall med ungefär samma sannolikhet:

* de säger business, blir business
* de säger ekonomi, blir business
* de säger ekonomi, blir ekonomi
* de säger business, blir ekonomi

Dvs du kan egentligen lika gärna fråga min treåring.

MEN: Poängen är att om scenario 4 inträffar och du sparar chatloggen så kan du kräva kompensation sen :)

Vad säger treåringen i frågan, kan ju vara intressant att jämföra utfall med kundtjänstens svar tänker jag? :)

Flyger både till och från Wien i Plus för förtydligandets skull är det hemresan jag undrar över.

Kan man se vilken klass av plus man har? Står bara plus på mina biljetter.

Flyger både till och från Wien i Plus för förtydligandets skull är det hemresan jag undrar över.

Kan man se vilken klass av plus man har? Står bara plus på mina biljetter.

Det korta svaret är naturligtvis "nej" eftersom plus inte existerar på Austrian.
Hade jag varit dig hade jag ställt in mig på att det blir ekonomi (dvs ingen lounge access). Allt annat är bonus.

Sedan hade jag läst agehalls 10 budord (med fokus på nr 1) för att undvika att göra samma misstag igen.

Vad gäller frågan kring Senatorlounge-access så har ju inte detta något att göra med i vilken kabin du reser, utan din Star Alliance status. Har du Star Alliance guld kommer du in, precis som på övriga bolags guld-lounger.

Fast det är ju det som är problemet.. Du har bokat en produkt som inte existerar. Dessutom har du inte bokat en SAS-produkt utan fått hjälp att boka en Austrian dito.
Jo, jag är med på den problematiken - man kan tycka att det borde tydliggöras vid bokning dock då jag som lekman kanske inte riktigt förstår skillnaderna.

• Gilla
Reactions: Gus
Tar mig för pannan, chatten säger business och dom är helt säkra - dessutom Lounge access. Jag bad chatten och twitterfolket synka med varandra, känns ju ändå som dom har liknande uppgifter. :)

Gjorde som ni tipsade och sparade loggen utifall att.

Så, eftersom det finns flera "star alliance" lounger på Wien's flygplats - hur vet jag vilken eller vilka jag kommer in på? Nu utgår vi alltså då från att plåtarna med Austrian är businessclass.

EDIT: Och om utifall att jag når mer än en, finns det någon som ni skulle rekommendera som den bättre?

Vol

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen