Senaste nytt

Weekend resa till Kuwait?

Mediana

Medlem
Någon som varit i Kuwait och kan ge tips på om det är något att ha? Känner mig lite tom på förslag på var man kan resa en kortare tid.

Var där 10 dagar innan VM i Qatar. Inget jag skulle rekommendera, vi var väl där typ 9 dagar för mycket. Finns i princip ingenting och ett rätt tragiskt ställe överlag. Slitet, fult, tomt med deprimerad befolkning. Sedan tycker jag Mellanöstern alltid ger en viss avsmak med kulturen. Något vi hade missat var äktenskapsbevis (stämplat) för att sova i samma rum så tänk på det om ni är ett heteropar som åker. De frågade verkligen och det blev lite tjafs, lyckades pyssla ihop med hjälp av personbevis via nätet, gammal USA-visumkopia och lite andra "bevis". Var inte helt populärt. Var egentligen inte orolig för egen del men personalen var ganska hispig så misstänker att de kan få mycket skit. Vi var även till Bahrain. Bäst av de tre enligt mig. Nu var det under VM med vad det innebar men Doha kändes som "wannabe Dubai" utan att direkt lyckas.

Jag har bott i regionen i 15 år och Kuwait är nog det sista av Gulf länderna jag skulle åka tillbaka till, hellre till Saudi isåfall, jeddah, men i regionen skulle jag titta på Abu Dhabi, Bahrain och Doha och så Dubai förstås om man inte redan varit där, och så Oman, Muscat som en outsider

• Gilla
Reactions: hco
Oman är trevligt tycker jag, finns en hel del natur med stenöknen, oaser osv. Men bad och dykning sker bara på hotellens stränder lärde vi oss... Nizwa och vidare till bergen är spännande om man inte upplevt liknande landskap någonstans.

Vi hade absolut inget problem som hetero par där, mycket laid back i Oman.

Funderar också på resa till Kuwait och Bahrain, med fokus på Bahrain, som kombo över långhelg.
Återkom gärna med rapport.

Har varit i samtliga Gulf länderna, och en dag i Kuwait, likt Qatar, räcker mer än väl.

Bahrain gillade jag, några dagar där (där min bild faktiskt är tagen) är helt ok att spendera.

Dubai är häftigt första gången man åker dit, men jag kommer definitivt inte åka tillbaka igen.

Allra längst ner på min bottenlista över samtliga länder jag har besökt, så ligger Qatar fast djupt nere i botten helt själv...

Toppen