Senaste nytt

Weekend i mars i Berlin med en 8-åring?

Uber fungerar väldigt bra i Berlin. Sen tycker jag ni ska gå på Spy museum. Väldigt kul för både barn och vuxna och de har en väldigt annorlunda souvenirshop!

Ritter Sport ChocoWorld och Currywurst-museet kan också vara trevligt. Dessutom finns det många glassbarer som serverar spaghettiglass, vilket brukar vara väldigt populärt bland barn.

Jag och mina vänner gillade turen vi var med på genom Berliner Unterwelten. Vi fick gå runt i massa "hemliga" gångar under tunnelbanan och se hur det kunde vara under världskriget. Berliner Unterwelten

Lämpar sig inte för någon som inte gillar trånga utrymmen dock.

Tusen tack för alla idéer och svar här i tråden. Ska läsa igenom och märka ut vart vi ska. Lutar åt att titta närmare på 48h turistkortet och se om det kan vara en bra deal för oss. Blir nog garanterat en runda på 100/200-bussen för att få en överblick över staden.

Ritter Sport ChocoWorld ligger helt klart i dotterns linje. Spy museum ska jag kolla närmare på. Lego Discovery Center tror jag vi hoppar över. Legoland har vi redan besökt och diverse Legoaffärer i bl.a. New York och Chicago, men bra med en back-up plan om vi bli sysslolösa. :)

Ska läsa igenom alla tips och läsa på lite mera om de saker ni har tipsat om. :)

Toppen