Senaste nytt

Waymo tillgängligt i svenska app/play store

bvs

Medlem
För alla som är sugna på att testa Waymo så finns det nu tillgängligt i både svenska app och play store utan att behöva trixa med andra regioner och telefonnummer osv. Bara att ladda hem och åka när ni är på ett ställe där det finns tillgängligt.

Rekommenderar starkt att testa om ni befinner er på någon av följande platser https://waymo.com/rides/

Det är en fin känsla när bilen rullar upp med din förinställda temperatur på ACn och spelar din förvalda musik från Spotify. Sen att man slipper prata med någon är alltid extra bonus :)

Last edited:
1779688987770.jpeg

Kan också varmt rekommendera den! Testade första gången förra året och har åkt med några gånger sedan dess.

Det enda som förvånade mig lite är hur självsäker den är i trafiken, nästan lite väl framåt ibland. Om man möter den och själv saktar ner för att vara schysst, och den ska svänga… då kör den bara

Kul!

Åkte i SF för drygt ett år sedan, funkade smidigt tills vi ”fastnade” mitt i en backe mellan en annan bil och en lastbil. Tog några minuter innan bilen listade ut hur den skulle hantera situationen. Lite kul hur andra bilister stod på tutan som om det skulle hjälpa… :D

Kul!

Åkte i SF för drygt ett år sedan, funkade smidigt tills vi ”fastnade” mitt i en backe mellan en annan bil och en lastbil. Tog några minuter innan bilen listade ut hur den skulle hantera situationen. Lite kul hur andra bilister stod på tutan som om det skulle hjälpa… :D
Waymo kopplar upp sig mot en mänsklig remote-förare om den känner sig alltför förvirrad. Kan varit det som hände om den stod still en stund.

Jag åkte Waymo i Atlanta. Funkade direkt i Uber appen, man kunde välja bort självkörande om man ville. Har svensk mobIl.

Jag åkte Waymo i Atlanta. Funkade direkt i Uber appen, man kunde välja bort självkörande om man ville. Har svensk mobIl.

Fast skillnaden via Uber i Atlanta är väl att du inte är garanterad en Waymo och att du inte har samma integration med dina personliga inställningar.

Toppen