Senaste nytt

Vouchers som gick ut 2020 - var tänker ni använda dom?

När det gäller rese-relaterad användning så räknar jag med att allt brinner inne, men för de bonusprogram där poäng kunnat nyttjas i webbshop har jag köpt lite smått (till mindre tillfredställande poäng/krona).

Synd att det mesta brinner inne, men besparingarna som 2020 inneburit lär kompensera för det mesta.

Jag vill bara i denna tråd hänvisa till de svar vi precis från SAS gällande vouchers:

2e) Vad kan våra medlemmar på BC göra för att underlätta för SAS i nuvarande läget, samtidigt känna sig trygga att ingen förlorar voucher/poäng?

Pandemin drabbar oss alla och i allra högsta grad flygbranschen så vi hoppas att våra lojala kunder har överseende och tålamod med de justeringar i erbjudandet vi har behövt göra. Vår ambition är inte att försämra för våra medlemmar men vissa förändringar och åtgärder är nödvändiga för ett fortsatt välmående lojalitetsprogram och flygbolag. Vi har förlängt vouchers i flera omgångar, men 2020 års vouchers kommer tyvärr inte förlängas ytterligare utan om man vill använda sin voucher så uppmuntrar vi våra kunder att boka en bonusresa på SAS eller Star Alliance, och påminner om att resor kan bokas 330 dagar i förväg (eller ibland mer eller mindre beroende på flygbolag).

Vi säger tack till Freja Annamatz, PR-ansvarig SAS Sverige som har besvarat frågorna.

Med andra ord, det är sista mars som gäller.

I den frågan skulle mitt svar vara "boka något inom Europa". Tråkigt men så är det.

Personligen sitter jag också med en eller två från 2019 (lite osäker) och två från 2020. Vi har "bara" 583.000 poäng nu och inte så mycket på ingång under första halvår. Jag funderar på att brinna mina 2019 på ARN-NAP i juni eftersom det är nästa resa. Lufthansa/Swiss/Austrian kostar 5.000kr i business så det är inte himla bra värde, men vi har inga andra planer just nu. Det tillkommer säkert två vouchers till under året så utmaningen för vår del blir mer avsaknad av poäng/tid för familjen att åka.

En fråga senator.

Är vouchern personliga? Eller kan jag ge bort en till en familjemedlem? :)

Jag har lyckats boka upp alla mina vouchers som går skulle gått ut i år. Men det har varit ett pyssel. Det bokas av och om ganska mycket.

Senast igår kväll upptäckte jag att ett ben på min hemresa på en bokning var avbokad. Inte fått något mail. Ser sedan att de bokat ett alt flyg men det landar efter nästa flyg gått. Fick ringa och boka om.

Men hur ansvarig är jag för att kolla alla mina bokningar hela tiden? Hade jag inte satt mig för att göra en itinerary så hade jag inte upptäckt detta. Kanske inte förens det var dags att åka hem.

Toppen