Senaste nytt

Volaris - erfarenheter?

Hachans

Medlem
Var precis tvungen att boka low cost Volaris mellan LAX och Mexiko eftersom relationen jag vill åka inte verkar ens påtänkt av legacy carriers och Volaris flyger direkt - om än inte särskilt billigt. Alternativet var buss från Mexico City vilket får det att gå kalla kårar. Så Volaris it is. Med nödutgångsrad såklart.

Hittar tunt om omdöme online, så tänkte höra här vad era erfarenheter är av Volaris? Hur är incheckning på LAX? Är den öppen hela tiden eller måste man passa tiderna?

Glad om jag slipper detta elände. Verkar vara en “kusin” till Ryanair.

Ja, dessvärre var det detta, två dyra flygningar med stopp över natten på random amerikansk flygplats eller nattflyg till Mexiko City med ankomsttid typ 04 och sen buss som gällde.

Så får bita ihop med detta flyg som passade både våra tider och plånbok. Och som dessutom flög direkt mellan de platser vi behövde åka.

Men ja, jag håller med dig om att det är en RyanAir-kusin.

Jag flög med Volaris t&r MEX-SJD i april, betalade typ 100-200kr för rad 1 med bra benutrymme. Det var en kort flygning och jag hade inget att klaga på, glada ögon (alla hade mask så svårt att se minerna) och trevligt tillmötesgående.
Jag hade en flaska vatten med och den räckte så har ingen koll på servering eller hur det var längre bak i kabinen.

Jag flög med Volaris t&r MEX-SJD i april, betalade typ 100-200kr för rad 1 med bra benutrymme. Det var en kort flygning och jag hade inget att klaga på, glada ögon (alla hade mask så svårt att se minerna) och trevligt tillmötesgående.
Jag hade en flaska vatten med och den räckte så har ingen koll på servering eller hur det var längre bak i kabinen.

Det låter skönt. Vår flygning är tre timmar drygt, men det går nog bra.

Flög OAX-CUN tidigare idag, ca två timmar. Benutrymme i absolut minsta laget (ej rad 1 eller nödutgång för min del). Något slö incheckning, noll bjudning ombord. Eller nej, de bjöd på handsprit (flera gånger).

I övrigt inget att klaga på, när det kommer till att transportera sig A till B (men kanske inget jag skulle vilja flyga längre sträckor med).

Toppen