Senaste nytt

Visum Kap Verde

Andreas.Net

Medlem
Vi skall till Kap Verde om en månad och jag vill dubbelkolla det här med visum, jag har läst att man kan fixa det på flygplatsen när man kommer fram och att kostnaden skulle ligga på 25 euro per person.
Stämmer detta och är det så vi skall göra eller skall vi försöka fixa det i nian via konsulatet ?

Jag håller inte med om tidsbesparing innan. Då jag kom till ön var det lång kö genom immigration. Jag gick då bort till Visa-disken, var bara ett amerikanskt par före, och kunde sedan gå direkt in i landet därifrån. Tog genast en taxi till hotellet och låg vid poolen innan resten ens hade kommit iväg från flygplatsen. :cool:

Hej @Andreas.Net Hur blev det med visum till Kap Verde? Jag skall själv åka med familjen i April så funderar på hur man bäst skall göra, beställa innan eller på flygplatsen. Vad blev kostnad? Tackar!

Hej @Andreas.Net Hur blev det med visum till Kap Verde? Jag skall själv åka med familjen i April så funderar på hur man bäst skall göra, beställa innan eller på flygplatsen. Vad blev kostnad? Tackar!
Dom kommer faktiskt att avskaffa visum för EU medborgare med start 2019 så du behöver inte tänka på det.
När vi kom dit fick vi betala 20 Euro per person eller 2500 CVE (Escudos).

Toppen