Senaste nytt

Visum för inresa till Zansibar

Datapunkt e-visa
Ansökan: 5 November
Godkänt 8 November
Ankomst: 23 December

Funkade bra nu, ovan datum var för 3st familjemedlemmar. Provade först för mig och fick på 8 timmar, sedan min sambo där det tog nästan en vecka. Men då låg sidan nere ett par dagar, kan nog ha berott på överbelastning då ryktet gick att man skulle skippa visa-on-arrival från 1'a December.

Behöver man ytterligare något visum om man åker till fastlandet? Ni som har erfaranhet; är det värt att besöka Dar Es Salaam några nätter eller är det bättre att bara stanna på Zanzibar en hel vecka?

Behöver man ytterligare något visum om man åker till fastlandet? Ni som har erfaranhet; är det värt att besöka Dar Es Salaam några nätter eller är det bättre att bara stanna på Zanzibar en hel vecka?
Dar är inte jättespännande men väldigt annorlunda mot Zanzibar och intressant att uppleva som kontrast. Men båten dit och tillbaka med en natt där räcker.

Ansökte om eVisa, godkänt för samtliga fyra resenärer inom 24h.
Ansökte även om försäkringen.

Har laddat ner pdf och skrivit ut både eVisa och bekräftelse för försäkring från respektive hemsida.

Är det några andra papper man bör ha med sig utskrivet för snabb och smidig hantering? Bokningsbekräftelse på boende och returbiljett?

Ansökte om eVisa, godkänt för samtliga fyra resenärer inom 24h.
Ansökte även om försäkringen.

Har laddat ner pdf och skrivit ut både eVisa och bekräftelse för försäkring från respektive hemsida.

Är det några andra papper man bör ha med sig utskrivet för snabb och smidig hantering? Bokningsbekräftelse på boende och returbiljett?

Nej, du har allt. Tänk dock på att ha med dig ”gula boken” som visar på gula febern vaccin, om ni anländer från ett högrisk-land. Gäller även vid transit längre än 12h (i högrisk-landet).

Länkar

Last edited:
Nej, du har allt. Tänk dock på att ha med dig ”gula boken” som visar på gula febern vaccin, om ni anländer från ett högrisk-land. Gäller även vid transit längre än 12h (i högrisk-landet).

Länkar

Förlåt, missade svada på detta.
Tack , då vet jag.

Ytterligare en datapunkt e-visa

Fyllde i ansökningar for 5pers: 18 oktober
Lyckades betala för ansökningarna: 28 oktober (hemsidan vägrade ta mig betallläge trots att jag testade olika webbläsare mm. Tydligen vanligt problem)
Godkända visum: 10 november (så ha i åtanke att det kan ta 2v för era visum att godkännas)
Avresa: 30 november
Hur löste du betalningen tillslut? Jag har försökt hela dagen idag med olika webläsare etc. men utan framgång....

När jag gjorde samma resa förra året var detta inget bekymmer öht..

Hur löste du betalningen tillslut? Jag har försökt hela dagen idag med olika webläsare etc. men utan framgång....

När jag gjorde samma resa förra året var detta inget bekymmer öht..
Får du inte upp en sida om att betala? Börja om. Kommer inte exakt ihåg hur det ser ut, men gått lätt två ggr för mig i år. Smabbt svar.

Får du inte upp en sida om att betala? Börja om. Kommer inte exakt ihåg hur det ser ut, men gått lätt två ggr för mig i år. Smabbt svar.
Jag kommer till betalsteget men där har jag fått ungefär alla felkoder som man kan få.... ena visumet fick jag igenom betalningen efter uppskattningsvis 30 försök. Håller på med nr 2 nu. Tålamodet är fiskarens bäste vän som någon klok person sade någon gång.

Toppen