Senaste nytt

Visade Pandion kort hela flighten

När det gäller BA är jag efter en resa i okt är bara 90 tiers från ett guldkort, och resan måste göras före 8 dec. ToR i C ARN-LHR är 80 tiers... Nu handlar inte denna tråd om resa i BA så jag gör ett regelbrott och får väl smäll på fingrarna för detta ;-) Men ett diskret tips vore fint....ehh

Har du tid: lägg till en resa i Storbritannien i samband med ARN-LHR. Eller en tripp till Helsingfors med AY en helg? Båda alternativen ger ju 2 x 10 TP med billigaste ekonomibiljetten.

Från en Pandion om en Pandion. Personalen ombord vet mycket väl om det är en Pandion ombord, vart dom sitter osv. Om denna herre satt och flaxade med sitt Pandionkort så verkar det mer som dåligt omdöme, som han tappat plånboken eller har ett sviktande självförtroende. Jag får för det mesta en extra blick med leende som en enkel markering - skulle aldrig falla mig in att flaxa med kortet. Man är ju liksom inte mer värd än andra bara för man är borta från barn och vänner för mycket...

Tja att personalen skulle veta att du är Pandion varierar verkligen! Jag skulle påstå att som en Norsk EBP säger att en gång på fem är mer nära sanningen!

Jag vet inte om jag tycket att det är ännu värre med TG generellt då det ändå krävs 50.000 miles på ett år för guld.
Nej jag menade inte generellt, utan replikskiftet gällde som framgår silver. (När det gäller guld ligger väl TG i nivå med många andra).
Och när det gäller silver kan jag inte komma på många av de större som nöjer sig med en halvlång l/h i Y...

Last edited:
Ställ dig på stureplan en timme och kolla, du kan själv vara nykter om så önskas (se det som ett sociologiskt experiment; att studera hur människor beter sig i olika situationer). Att som "världsvan affärsman", gärna 40+, på besök i Stockholm, skulle innebära att man är oavvisligt intressant för besökare/personal av motsatta könet verkar det vara många som tror. Hejdlöst roligt att studera på håll. För vissa verkar tankeverksamheten upphöra vid 0,5 ‰ och/eller 50000 poäng. Kanske vi ska ta fram genusglasögonen och göra en studie :)

Gäller givetvis inte bara EBG. En del andra typer av kreditkort ger tydligen samma typ av "lyckorus" för ägarna.

Vad gäller ursprungsfrågan så tror jag att det ger samma effekt att vifta med ett pandionkort på SAS som det gör att ha en prio-tagg på väskan till Arlanda.
Ska traska ner till Stureplan nån dag med mitt svarta SJ Prio/MC och då minsann ska det vaskas och traskas...

Tja att personalen skulle veta att du är Pandion varierar verkligen! Jag skulle påstå att som en Norsk EBP säger att en gång på fem är mer nära sanningen!
Det är väl samma system som status för Guld och Diamond, dvs. det står på en lista tryckt på en sån där printer från 1986 som står i gaterna (eller möjligen 1979).
Jag gjorde nyligen anspråk på en drink och de ville ha betalt så jag visade upp mitt EBD och då kom pursern fram och bad om ursäkt och sa att status ska stå på listan men de hade missat det... och de ska alltid komma fram och hälsa.... om de hinner etc./Per

Ställ dig på stureplan en timme och kolla, du kan själv vara nykter om så önskas (se det som ett sociologiskt experiment; att studera hur människor beter sig i olika situationer). Att som "världsvan affärsman", gärna 40+, på besök i Stockholm, skulle innebära att man är oavvisligt intressant för besökare/personal av motsatta könet verkar det vara många som tror. Hejdlöst roligt att studera på håll. För vissa verkar tankeverksamheten upphöra vid 0,5 ‰ och/eller 50000 poäng. Kanske vi ska ta fram genusglasögonen och göra en studie :)

Ge mig inte fler anledningar eller idéer till att spendera tid här istället för att genomgå forskarutbildningen. Jag hade inte tänkt att använda genusglasögon i detta skrivande men kanske i nästa ;). I sådana fall föreslås en bred fältstudie där vi "tvingas" besöka olika platser för att se människors agerande, eller hur..?? ;)

Det er HELT riktig. Inntil for tre uker siden. Da har det tydeligvis kommet nye instruksjoner inn i systemet. Nå kommer purser og hilser personlig på alle flights lengre enn en time. Føles litt uvant, men også litt godt. :oops:

Toppen