Senaste nytt

Visade Pandion kort hela flighten

Undrar om det var samma snubbe:

bahahahaha garvar så jag gråter...det är ett förbaskat plastkort som folk verkar höja till skyarna jag flög från götet igår och en gubbe mer el mindre trängde sig fram vid gaten för att vad jag gissar var att komma först..2 st reagerade och sa att " du det är kö och den slutar där borta " get the point liksom..han svarade..jag är Pandion och förtjänar att stå först vid boarding..varvid jag,min kollega och 2 andra hivade upp var sitt pandion kort och undrar " trodde du att du var ensam om att ha pandion ? " ...

It never gets old :D

Last edited:
Jag har stött på ett par Pandions i lounger eller liknande och varje gång jag gör det försöker jag lite diskret och försiktigt fråga om deras nickname här. Ingen av de jag stött på har ens känt till BC.se. Det tycker jag är lite tragiskt. Om man reser så mycket som en pandion ändå gör, så borde man ha ett större intresse av att ha full kontroll på sitt resande och göra allt så smart som möjligt. Men tydligen inte...

Ni är helt enkelt en minoritet som sett ljuset och hittat hit.

Jag har stött på ett par Pandions i lounger eller liknande och varje gång jag gör det försöker jag lite diskret och försiktigt fråga om deras nickname här. Ingen av de jag stött på har ens känt till BC.se. Det tycker jag är lite tragiskt. Om man reser så mycket som en pandion ändå gör, så borde man ha ett större intresse av att ha full kontroll på sitt resande och göra allt så smart som möjligt. Men tydligen inte...

Ni är helt enkelt en minoritet som sett ljuset och hittat hit.

Känner en hel del med Pandion/HON-frekvens på resandet men som helt enkelt inte bryr sig om annan status än vanlig guld. Tror vi är en minoritet som hänger här.

Att bry sig om status är helt OK, det gör vi alla, men jag menar att det finns många som inte alls bryr sig om hur deras resande sker och mer råkar trilla på status.

De flesta med hög status här på forumet tycks behandla den med stor ödmjukhet, vilket glädjer mig väldigt.

Ja, man har status men som någon skrev så framhärdar man sällan utan tar för givet att man skulle få uppgradering etc om det fanns eftersom åtminstone ansvariga troligen har stenkoll. Det känns som att det är för mycket begärt att alla flygvärdinnor skulle ha koll på precis allt. Det räcker väl om pursern har det?

Och mannen med Pandion-kortet, otroligt pinsamt att bete sig på det sättet. Ta din upphöjning med ro och se hur mycket bättre bemött du blir för det :)

Att bry sig om status är helt OK, det gör vi alla, men jag menar att det finns många som inte alls bryr sig om hur deras resande sker och mer råkar trilla på status.

Jag antar att de flesta som har status får det utan att ens försöka, t.ex någon som får en liten överraskning när EBG kortet dimper ner i bevlådan. Att göra mileage runs skulle nog de flesta betrakta som rent vansinne.

Jag antar att de flesta som har status får det utan att ens försöka, t.ex någon som får en liten överraskning när EBG kortet dimper ner i bevlådan. Att göra mileage runs skulle nog de flesta betrakta som rent vansinne.

Absolut, har flera kollegor som varit mindre än 1000 miles/poäng från guld.

DYK vad då?

Nu var det mer menat som ett skämt från både Andreas och mig. Tror varken han eller jag på allvar sitter o funderar över om det var Traveller som fingrade på kortet eller inte...

Traveller (jag) går alltid på sist och av först och jag har varken trängt mig eller viftat med något kort.. Ser ingen anledning att trängas eller stå och vänta i gången mot planet. Sist - ja visst! Funderar visserligen på att tatuera en kopia av mitt Pandionkort i pannan.

Last edited:
Toppen