Senaste nytt

Vinn upp till 30 000 Extrapoäng i EuroBonus Bingo!‏

Edit; efter ca 5 minuter i kön så får jag besked; Kampanjen har slumpmässigt urval, case closed :rolleyes:
och inga förmildrande omständigheter :p :) Ingen kan göra något...:confused:

Måste säga att jag fattar inte hur SAS tänker. Jag är väl för fasiken Eurobonus medlem som alla andra? Varför ska inte jag få ta del av några kampanjer? Senaste året har jag sett hur kampanj efter kampanj bara passerat. Man tappar helt suget för Eurobonus när man blir behandlad så här.

Skaffa ett till hushåll, allt för poängen!

Ja, det kanske får bli en sommarstuga för poängens skull!

Det är ett ofog att man måste hålla sig till EN elleverantör. Om jag förbrukar mer än den mängd el som jag angivit i mitt bundna avtal borde det stå mig fritt att köpa resterande mängd el hos valfri leverantör! Så fungerar det ju med t.ex. banklån. Bara för att jag lånat en viss summa hos en bank med bunden ränta förbinder jag mig inte att vända mig till samma bank för tillkommande lån...

Måste säga att jag fattar inte hur SAS tänker. Jag är väl för fasiken Eurobonus medlem som alla andra? Varför ska inte jag få ta del av några kampanjer? Senaste året har jag sett hur kampanj efter kampanj bara passerat. Man tappar helt suget för Eurobonus när man blir behandlad så här.

Jag var tyvärr otydlig.
SAS Eurobonuskampanjer skickas till ett slumpmässigt urval* - det är alltså bara några som får del av dessa kampanjer åt gången...
Jag är tveksam om en logik finnes...i alla fall en som vi vanliga dödliga kan förstå.

I samtalet tog jag upp frustrationen om att missa vissa/flera kampanjer att detta skapar snarare badwill i flera fall. Jag hänvisade till att läsa i detta forum! här svarade både chatt och EB att deras datorer kan inte gå in på sidan :rolleyes:
Därtill frågade jag om det finns en PR-avdelning på EB som vi kan framföra vår kritik samt förslag till - svaret var; vi vet inte...

Jag får nog lämna stafettpinnen till någon som har en ingångspunkt närmre där beslut och policies fattas. Har någon lite input att komma med?

* - detta sker oavsett EBnivå, jag misstänker att EBD och pandion har lite förmånligare urval.

I samtalet tog jag upp frustrationen om att missa vissa/flera kampanjer att detta skapar snarare badwill i flera fall. Jag hänvisade till att läsa i detta forum! här svarade både chatt och EB att deras datorer kan inte gå in på sidan :rolleyes:
Därtill frågade jag om det finns en PR-avdelning på EB som vi kan framföra vår kritik samt förslag till - svaret var; vi vet inte...

Du bör betänka att du inte pratade med SAS, utan med medarbetare på kundtjänstföretaget Sykes i Sveg, och att dom många gånger inte vet nämnvärt mer än en spåkärring har vi konstaterat många gånger. Jag skulle hellre kanalisera frågor genom Martin Björnström så vi får svar av någon som verkligen är informerad.

Mvh
/NotRyan

Bare å slutte å være på businessclass.se det... :p Hadde du ikke vært her, hadde du aldri kjent til dette tilbudet og vært dertil irritasjonsfri. At du tar et valg om å være aktiv på dette forumet er jo sånn sett ikke SAS' feil, er det? :p For å snu på det :)

Det blir väldigt hypotetiskt att säga att jag inte skulle vara irriterad på SAS urval om inte detta forum fanns, för det finns, och information sprids både här och på andra medier. Det tror jag SAS är fullt medvetna om och får kalkylera med när de skapar sina riktade kampanjer.

Du bör betänka att du inte pratade med SAS, utan med medarbetare på kundtjänstföretaget Sykes i Sveg, och att dom många gånger inte vet nämnvärt mer än en spåkärring har vi konstaterat många gånger. Jag skulle hellre kanalisera frågor genom Martin Björnström så vi får svar av någon som verkligen är informerad.

Mvh
/NotRyan

Man får hoppas att de inte har outsourcat det sunda förnuftet också :D :rolleyes: :)

Jag kan tyvärr inte SAS organisation.
Vad Säger Du Martin Björnström

Givetvis köper jag sommarstugan med mitt Amex, betalar Amexfakturan med mitt Diners och slutligen min Dinersfaktura med Mastercardet. Sedan tar min fru hand om fakturan och betalar den med sina tre Eurobonuskort. Då hon är ansluten till mitt familjekonto trillar samtliga poäng in till mig. För att maximera poängen säljer jag sommarstugan genom Bjurfors långt innan jag hunnit debiteras den faktiska kostnaden. Jag ser också till att teckna elavtal med Fortum och försäkring hos Trygg-Hansa och ser till att det finns en Preemstation på sträckan hemifrån till stugan. Eller ännu hellre, på väg från flygplatsen till stugan. Hyrbilen som jag tar från flygplatsen till stugan genererar också poäng och jag ber givetvis om att få den med tom tank :)

Toppen