Senaste nytt

Villkor för tidigare bokning på SAS?

Ah! Jeg har ikke den anden mail længere :( Jeg har kun den engelske "Ticket Itinerary and Receipt" med PDF dokumentet. :(
 
Ja, det är lurigt eftersom SAS e-ticket reciept inte anger biljetttyp (plus pro) utan bara 'Class' som inte kontrollerar återbetalnignsreglerna.

Tipset är att skicka det du har så att det finns några dokument i alla fall och den formella hanteringen kan börja. Som sagt så misstänker jag att SAS inte längre bryr sig om att besvara chargeback och då går det igenom som default efter viss tid.
 
Og tillægs spørgsmål - kan man med booking referncen se hvilken dato/tid jeg annullerede bookingen? Eller skal jeg have fat i SAS for at få den information?
Du bör ha fått ett mail med rubriken "Cancellation confirmation" - det automat-genereras direkt när man avbokar en plus pro. Mailets avsändningstid är alltså i stort sett exakt det ögonblick om du gjorde avbokningen.
I det mailet lovar de också en automatisk återbetalning inom 7 dagar...
 
Du bör ha fått ett mail med rubriken "Cancellation confirmation" - det automat-genereras direkt när man avbokar en plus pro. Mailets avsändningstid är alltså i stort sett exakt det ögonblick om du gjorde avbokningen.
I det mailet lovar de också en automatisk återbetalning inom 7 dagar...
Det beror på hur den avbokas. Om man t.ex. avbokar via mail till diamond-supporten, så får man ibland men inte alltid ett sådant confirmation mail...
 
Jeg indsendte det jeg havde (PDF kvitteringen plus min mail korrespondance med SAS hvor jeg rykker for tilbagebetaling) - og har i dag fået penge tilbage - "Vi har handlagt ditt ärende och sätter in reklamerat belopp på ditt kort/konto.".

Tak for hjælpen! :)
 
Toppen