Senaste nytt

Villket hotell i Rom?

011430121

Medlem
En av mina favorit kollegor kommer att åka till Rom och vill bo centralt hon åker i mitten av oktober. Själv har jag bott på Hilton men det skrivs i tråden ligger det inte så centralt. Pris mellan 1500-2000 per natt ink frukost önskar hon.
 

Axel55

Medlem
Någon som bott på Waldorf och kan delge erfarenheter? Förstår att hotellet är bra men står man ut med att det ligger en bit utanför? Är det föööör bökigt? Läste någonstans att de har en shuttle.
Rome Cavalieri, Waldorf Astoria Hotels & Resorts - Home

Du kanske redan har åkt nu, i annat fall bodde jag där för några veckor sedan, helt OK hotell men inte särskilt mycket mer än så. Läget är väldigt fint uppe på en kulle med utsikt över hela Rom (om du bor på rätt sida) och rummen är stora. Jag tyckte inte att det var några problem öht att ta sig in till staden gick snabbt med taxi (fanns även shuttle) som dessutom är väldigt billigt i Rom. Det som man kan sakna är känslan av att kunna lämna hotellet och befinna sig mitt i centrum men det inser du säkert redan att du inte kommer få, istället får du en fantastisk utsikt över Rom.
 

johisco

Medlem
Tack för info. Vi "struntade" i att välja hotell och det blev positivt överraskade av Grand Hotel Palatino. Se bara till att du har rum högst upp med balkong och gärna lite längre bort efter hissen så har du fantastisk utsikt i kvällssolen. Och promenadavstånd till allt.
 
Jag tänkte sticka iväg med Golfkillen junior (sex år). Vi gillar goda frukostar, en bra lounge (även fast det inte är ett måste) och sköna sängar. Han har snöat in på att se alla turistattraktioner såsom gamla hus, hus med hål i taket, fontäner, trappor och så vidare. Så att bo nära dessa är ju en god idé. Finns det några bra tips här?
 

Jönsson

Medlem
Jag tänkte sticka iväg med Golfkillen junior (sex år). Vi gillar goda frukostar, en bra lounge (även fast det inte är ett måste) och sköna sängar. Han har snöat in på att se alla turistattraktioner såsom gamla hus, hus med hål i taket, fontäner, trappor och så vidare. Så att bo nära dessa är ju en god idé. Finns det några bra tips här?

Vilken prisklass hade du tänkt dig? Det finns väldigt mycket att välja på och turistattraktionerna är egentligen ganska utspridda från Peterskyrkan till Forum.
 
Vilken prisklass hade du tänkt dig? Det finns väldigt mycket att välja på och turistattraktionerna är egentligen ganska utspridda från Peterskyrkan till Forum.
Sant, jag skulle säga runt 1500:- per natt om det är möjligt, men kan sträcka mig till 2000:- också. Peterskyrkan är inte av intresse denna gång.
 
Har kollat runt en hel del nu, och urvalet har blivit betydligt mindre. Det lutar åt antingen ett B&B vid Trevifontänen eller ett enkelt men bra hotell nära stationen. Ni som varit i Rom, vilket är det bästa läget av Trevifontänen och stationen (för vanliga turistiga aktiviteter i staden).
 

IT-snubben

Medlem
Jag har visserligen ingen större erfarenhet av hotell i centrala Rom, annat än att det är svårt med att hitta vettiga hotellrum till vettiga priser likt alla större städer.

Mitt tips är Hotel del Corso. En positiv erfarenhet iallafall. Ett litet hotel mitt efter den mest centrala shoppinggatan i Rom, Via del Corso. Bra läge, gångavstånd till allt, bra pris, och framförallt rent.

Hotel del Corso Rome | Official Website
 
  • Gilla
Reactions: Gus

miklad

Medlem
Mercure Rome Colosseum Centre är ett trevligt hotell 3*+ med takterrass med bar och pool,utsikt över Rom och Colosseum, och gång avstånd till sevärdheter. Ett annat bra hotell är Radison Blu Hotell 5* även de har en bra takterrass med bar och pool och bara ca 3min gångväg från Terministationen där tåget fån flygplatsen stannar och knut punkten för tunnelbanan finns.
 

miklad

Medlem
Kan varmt rekommendera denna restaurang Trattoria il Tettarello ligger på adressen Via Dei Capocci 4/5, 00184 Rom. Grymt goda pizzor
 
Toppen