Senaste nytt

Vill du flyga Airbus A380? Här är summering av flygbolag och destination

Sv:bstark, ett tips är att ta Emirates till KUL. Där har dom på en av turerna en A380. Jag skall åka den hem den via DBX den 24/2 kl. 19.30

Mellan 2012-APR-02 och 2012-APR-23 kommer Lufthansa att flyga Boeing B747 på Frankfurt-Singapore rutt vilken är opererad av Airbus A380 nu.

134567
LH778
Frankfurt 21:35 - Singapore 15:50+1 744

1234567
LH779
Singapore 23:05 - Frankfurt 05:40+1 744

(Källa: Airliners.net)

bLOm,
Välj din sittplats på A380 med omsorg då det under stolarna A,C,H och K sitter en
alldeles för skrymmande elektronikbox. Hur det ser ut under de fyra mittsätena
(D,E,F och G) har jag inte kollat. Detta gäller alltså på nedre deck dvs. economy.
På seatguru.com nämns ingenting om detta men för min del var det ett problem
på en 10-timmars nattflygning.

bLOm,
Välj din sittplats på A380 med omsorg då det under stolarna A,C,H och K sitter en
alldeles för skrymmande elektronikbox. Hur det ser ut under de fyra mittsätena
(D,E,F och G) har jag inte kollat. Detta gäller alltså på nedre deck dvs. economy.
På seatguru.com nämns ingenting om detta men för min del var det ett problem
på en 10-timmars nattflygning.

Tack för tipset!

Hej forumet! Dags för mitt första inlägg!

Jag ska till JNB i mitten av maj, och givetvis vill jag då försöka pricka in en av de A380-flighter som finns. Borde jag satsa på AF CDG-JNB eller LH FRA-JNB? Tyvärr lär det bli ekonomiklass.

Välkommen till BusinessClass.se, bjobr!

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Airbus A380, men säkert andra medlemmar kan svara på din fråga.

Hej forumet! Dags för mitt första inlägg!

Jag ska till JNB i mitten av maj, och givetvis vill jag då försöka pricka in en av de A380-flighter som finns. Borde jag satsa på AF CDG-JNB eller LH FRA-JNB? Tyvärr lär det bli ekonomiklass.
Välkommen till forumet!

Jag tror inte det är någon påtaglig skillnad mellan Air France och Lufthansa i ekonomiklass. Det är service, mat och dryck som kan skilja lite åt och vilket flygbolag man föredrar är nog upp till var och en. Air France serverar dock champagne i economy vilket brukar vara uppskattat.

Reser du normalt med någon specifik allians och samlar poäng?

Poängmässigt vore det definitivt bättre för mig att flyga med Star Alliance, men om man ska utgå från Linköping är det praktiskt att välja SkyTeam eftersom vi har en KLM-förbindelse med AMS här.

Vilken rutt & bolag är attraktiv om man vill resa så billigt som möjligt i Business och gärna +7 timmar?

Last edited:
Toppen