Senaste nytt

Vilket Strawberry-hotell i Linköping är bäst?

Jag har bott på Quality Ekoxen runt 6 gånger sedan 2021 och bara fått bastun en gång vilket var när hotellet var typ tomt under pandemin.

Tack för alla tips. Får bli Home Slottsparken och siktar på lunch på Bostället följt av en promenad längs med Stångån (om vädret tillåter).

@simon_says91 Drog ju basturummet på Scandic City ett tag sedan. Det är ett trevlig rum om man inte vill hålla sig inom jordgubbens kedja :)

Redan 2.5 år sen men bra minne @Tonton

Rum 607 eller 407 tror jag det var? Ligger ute på högra hörnet högst upp i byggnaden och säljs som ett "superior room" så går inte att specifikt boka rummet.

Bastu och badrummet är dubbelt så stort som sovrummet :p Hade bokat standardrum men blev uppgraderad till denna och slutade med att jag och polarna skippade utgång i Lkp och köpte öl på bolaget och basta hela kvällen.

Screenshot_20250430_201855_Instagram.jpg

Attachments

• 1746037230977.png
    1746037230977.png
    {memory} MB · Visningar: 27
  • Screenshot_20250430_201912_Instagram.jpg
    Screenshot_20250430_201912_Instagram.jpg
    768,3 KB · Visningar: 26
Beror på mig för typ av besök!

The Box. Bra med bil och gratis parkering. Använder när jag är på genomresa och inte ska in i centrum. Eller besöka folk i ytterområden dit man ändå åker bil. Helt OK mat. Ska vara bra SPA men jag har aldrig besökt. Lokalbefolkningen åker till The Box för att SPA:a har jag hört.

Comfort City. Jag gillar detta hotell om man ska vara i centrum ("redan där"). Har blivit uppgraderad till fint basturum med ej rektangulär säng. Kul. Varning på sommaren/helgen för störande ljud. Men är man på partyhumör så kan det vara stämningshöjande istället. Jag undviker på sommarhalvåret.

Ekoxen. Lite schletet men helt OK. Har fått jacuzzirum (typ) någon gång (trevligt men golvet svämmade över när man tömde jacuzzin) och bastusvit en gång. Jättetrevlig bastusvit men otroligt kallt i rummet på vintern. Tur att bastun fanns...

Gamla Collection/Home. När jag bott här var det ingen bra mat (jämförelsen enbart gjord mot andra Collection/Home). Skolbespisning minus. Jag kanske bara hade otur då (och smaken är bekant som baken), men jag bor hellre på Ekoxen då och tar en promenad in till centrum. Men hotellet ligger bra till förstås. Man måste ju inte äta maten heller som ingår om den inte ser god ut....

Toppen