Senaste nytt

Vilket Strawberry-hotell i Linköping är bäst?

Mr Basic

Medlem
Vet att detta är högst subjektivt men vill gärna ha några synpunkter då jag aldrig bott på hotell i Linköping.
Planerar att ankomma med bil sen eftermiddag och stanna en natt. Vill gärna kunna ta en kortare promenad ner på city. OT men tar gärna mot tips på vad man bör se och eventuellt besöka i Linköping? Har endast besökt Flygvapenmuseum men kan tänka mig ett återbesök.
Pingar några som verkar förankrade i den östgötska myllan.
@Cristoffer Cedergren @jerixon @Tonton

Edit. Finns det ngt annat hotell (ej Strawberry) ni rekommenderar så är även det intressant. :)

Jag tycker personligen Home Slottsparken är det mest vettiga Strawberry pga location.
The Box är trevligt, men ligger off ifall man inte har bil.

Scandic Frimis ligger mittemot De Klomp. Det är en fördel ifall du skulle viljaa utforska en annan kedja!

Restauranger och fik att besöka:
* Dahlboms Mat & Bar
* Restaurang Jord
* Simons Kafferosteri
* De Klomp
* Bostället

Aktiviteter:
* Promenaden nere kring Stångån har blivit riktigt trevlig senaste åren, så se till att ta en promenad där.
* Fika/Luncha på Bostället - Ta bilen till Bostället och njut av Östgötaslätten om det är en fin dag. Älskar att fika/luncha där. Jag är dock biased då vi nu är ruskigt nära mitt familjehem :)
* Bergs Slussar - ta bilen ut (passar utmärkt att göra i samma veva som Bostället) och promenera lite längs Göta Kanal och slussarna. Speciellt härligt ifall det är en solig dag.

Jag tycker personligen Home Slottsparken är det mest vettiga Strawberry pga location.
The Box är trevligt, men ligger off ifall man inte har bil.

Scandic Frimis ligger mittemot De Klomp. Det är en fördel ifall du skulle viljaa utforska en annan kedja!

Restauranger och fik att besöka:
* Dahlboms Mat & Bar
* Restaurang Jord
* Simons Kafferosteri
* De Klomp
* Bostället

Aktiviteter:
* Promenaden nere kring Stångån har blivit riktigt trevlig senaste åren, så se till att ta en promenad där.
* Fika/Luncha på Bostället - Ta bilen till Bostället och njut av Östgötaslätten om det är en fin dag. Älskar att fika/luncha där. Jag är dock biased då vi nu är ruskigt nära mitt familjehem :)
* Bergs Slussar - ta bilen ut (passar utmärkt att göra i samma veva som Bostället) och promenera lite längs Göta Kanal och slussarna. Speciellt härligt ifall det är en solig dag.
Gamla Rally! :cool: kan inte bli fel!

Slottsparken ligger nog bäst och har rätt OK mat vad jag har förstått.
Enkel parkering i närheten och lite schyssta hak.
När det gäller käk tycker jag Citat mat & Vin är mycket trevligt.

Backens ölcafe är även det värt ett besök =)

Håller med om Slottsparken eller the box. The Box har gratis parkering och mecenatpris men ligger ganska off från centrum. Varit sugen på att prova Ekoxen men oftast är slottsparken inte så mycket dyrare och bara frukosten är snäppet vassare än quality hotellens, plus nämnda middagen är bekvämt. Comfort skulle jag glömma framförallt på sommarhalvåret, lite för mycket gatuljud för min smak.

Toppen