Hur gick du tillväga för detta @wenne87 ? Uppskattar tips
Via feedback i inloggat läge.
Hur gick du tillväga för detta @wenne87 ? Uppskattar tips
Och om vi pratar att uppnå är har det länge varit betydligt svårare än att förnya, eftersom man måste först kvalificera för silver för att sedan nollställas och kvalificera för Guld.Kan väl tillägga att Aegean Miles+Bonus har skruvat åt kraven rejält (krävs numera 12 Aegean/Olympic segment + 18000 miles för guldförnyelse) sedan den här tråden skapades och därmed kan nog inte Aeagen guldkort längre anses som "lätt" att uppnå om man inte redan flyger en massa Aegean/Olympic.
Blog-artiklar brukar vara bra för att få en första överblick:Någon som har erfarenhet av United airlines eller Air canadas bonusprogram? Såg att hos Uniteds går poängen aldrig ut och hos Air Canade så räcker det med en aktivitet per 18 månader (likt finnairs), någon som har erfarenhet och kan dela mig sig för och nackdelar hos dessa bonusprogram?
är främst för att ha ett program där jag kan ha "slask" poängen de gånger jag flyger star alliance, därför kikar jag på dessa två där poängen inte går utSom många amerikanska program är det gott om fokus på kreditkorten. Har du inte möjlighet att skaffa deras kort så får du klart sämre värde. United tex har ju bättre award availability och lägre award priser om du har rätt kreditkort... I praktiken måste du åtminstone upp till 1K för att "konkurrera" med kort innehavarna för sådant, och det är 60 legs och 22k pqp (eller 28k pqp).
Om du är baserad i Sverige ska du ja en hel del ruter till USA på united metal innan det kan börja betala sig.