Senaste nytt

Vilket säte väljer du i Business Class?

Vilket säte väljer du i Business Class?

• Total voters
    30
Det blir D för min del. Ganska enkelt;
1. Inte behov att kliva över någon
2. Snabb(are) väg till dörren ut vid ankomst (t.ex. USA där man vill snabbt till passkontrollen)

D för min del också av samma anledning som Senator. Dock väljer jag gärna fönster på nattflygningar (H el. A, i den ordning) då det känns lite mer privat på något sätt.

Alltid H (som ofta heter K).

Har gärna fönsterplats på långflygningar. Kul att titta ut om man är långt hemifrån och ska man sova är det skönt att inte sitta vid mittgången och inte ha någon som behöver kliva över en.
Höger fönsterplats känns bäst då jag sover på höger sida och blir alltså vänd mot väggen när jag sover, bort från eventuellt ljus och ljud.

E
Vill sitta vid gång, utan att någon kliver över mig.
Är blind på höger öga, så jag vill slippa vrida extra mycket på huvudet om jag ska snacka med sätesgrannen.

Väljer A med ungfär samma resonemang som Magino ovan (och Jacob - fast spegelvänt. Kan det bero på att jag är vänsterhänt att jag oftast sover vänd åt vänster håll?) Jag går ytterst sällan upp under natten så det blir mest privat + utsikt under start och inflygning. Dessutom känns alltid "1A" coolt på boardingkortet. ;)

H!?
Talar vi endast SAS nu (vad jag vet använder nästan alla bolag A-K)?
Business? ;)

Beror på maskin och bolag. 1 eller 2 A/K då fönster alltid innebär extra privacy.
Upper Deck alltid 62A/K eller 64A på British Airways.
Tre klass 777 5A eller 5K.

Försöker få motsv D eller E på long haul där det inte är 2-3-2 då jag istället sätter mig vid fönster. Fönsterplats gäller även på short/mid haul. Gillar första rad vid D/E alt sista rad för lite överblick.

Nu beror det lite på, men normalt sett gillar jag gångplatser, men det är många faktorer som styr. Har jag inte incheckat bagage vill jag komma av fort - gång är prioriterat. Ska jag sova och inte har bråttom på destinationen kan fönster vara bättre.

Allt som oftast väljer jag D eller E om jag reser själv.

Toppen