Senaste nytt

Vilket säte på British Airways i Club World på A380 med min 10-åring

Laura1658

Medlem
Hej!
Fönsterplatser Verkar inte vara tillgängliga.
Vilka platser skulle ni rekommendera? Layouten är 2-3-2, LHR-MIA.
Vi vill sitta bredvid varandra framåtvända, då blir det gångsäten (B och D, som exempel), är det lämpligt?
Är det någon särskild rad På Upper Deck som fungerar bäst? Min pojke vill gärna sitta på övre däck.
Alla erfarenheter och tips tas tacksamt emot!

Inte många på det här forumet som flyger med BA numera, bättre att titta på

Last edited:
Inte många på det här forumet som flyger med BA numera
:oops:??? Mycket märkligt påstående! Sedan slakten av gamla BAEC är det betydligt färre på BC som jagar status i BAC, eftersom andra Oneworld-program (som Finnair Plus) är lite lättare att få och behålla status i. Men bortsett från de gamla TP runs flygs det väl lika mycket BA som förr? God tillgång på bonusplatser i premiumkabin även på long haul (om än till höga avgifter) och överförbara Avios gör ju BA och hela Oneworld väldigt attraktiva. T.ex. kan man då flyga i den stora first-kabinen på A380, där det släpps rätt mycket platser för Avios på många USA-rutter. Men då blir det nedervåningen.;)

Något off-topic - kommentaren får mig att undra vad som är nr 2, 3, 4 o.s.v. efter SAS. Ingen på BC vågar erkänna att de flyger Ryanair och få vågar erkänna Norwegian. Ser man på antal avgångar från Sverige bland ”alliansbolag” borde det kunna vara Finnair som nr 2, men förstås LH-gruppen om man räknar ihop alla bolag snarare än att se dem var för sig. Gissar annars LH separat som nr 3, men nog kan BA vara en stark kandidat för plats 4 eller 5?

:oops:??? Mycket märkligt påstående! Sedan slakten av gamla BAEC är det betydligt färre på BC som jagar status i BAC, eftersom andra Oneworld-program (som Finnair Plus) är lite lättare att få och behålla status i. Men bortsett från de gamla TP runs flygs det väl lika mycket BA som förr? God tillgång på bonusplatser i premiumkabin även på long haul (om än till höga avgifter) och överförbara Avios gör ju BA och hela Oneworld väldigt attraktiva. T.ex. kan man då flyga i den stora first-kabinen på A380, där det släpps rätt mycket platser för Avios på många USA-rutter. Men då blir det nedervåningen.;)

Något off-topic - kommentaren får mig att undra vad som är nr 2, 3, 4 o.s.v. efter SAS. Ingen på BC vågar erkänna att de flyger Ryanair och få vågar erkänna Norwegian. Ser man på antal avgångar från Sverige bland ”alliansbolag” borde det kunna vara Finnair som nr 2, men förstås LH-gruppen om man räknar ihop alla bolag snarare än att se dem var för sig. Gissar annars LH separat som nr 3, men nog kan BA vara en stark kandidat för plats 4 eller 5?
Håller med! Avios-ekosystemet har blivit otroligt attraktivt med points plus och vet många som samlar det istället för Eurobonus numera

Håller med! Avios-ekosystemet har blivit otroligt attraktivt med points plus och vet många som samlar det istället för Eurobonus numera
Håller med. Efter slakten sökte jag mig ju till Malaysians Enrich, där jag snart är tillbaka på Emerald. Men pumpar samtidigt mina Amex points pluspoäng till BA, där jag också regelbundet kör boostern x3. Frun fyller jämt nästa år och tack vare points plus och bostern kan vi nog hita på något kul med familjen.

:oops:??? Mycket märkligt påstående! Sedan slakten av gamla BAEC är det betydligt färre på BC som jagar status i BAC, eftersom andra Oneworld-program (som Finnair Plus) är lite lättare att få och behålla status i. Men bortsett från de gamla TP runs flygs det väl lika mycket BA som förr? God tillgång på bonusplatser i premiumkabin även på long haul (om än till höga avgifter) och överförbara Avios samt Emerald-nivån gör ju BA och hela Oneworld väldigt attraktiva för just för smågalna nördar. T.ex. kan man då flyga i den stora first-kabinen på A380, där det släpps rätt mycket platser för Avios på många USA-rutter. Men då blir det nedervåningen.;)

okej då, kanske en lite överdrift.
Det är i alla fall mer aktivitet i BA forumet än in Emirates forumet.

Toppen