Senaste nytt

Vilket program inom Star Alliance ska jag använda?

ChabbeT

Medlem
Hej!
Då jag haft en paus från flygandet med StarAlliance och mest kört OW och Skyteam (jag vet hemskt men bra för de destinationer jag använt). Så är jag inte längre Star Gold. Jag kommer att flyga TAP business samt även LOT i C inom Europa så undrar jag: ska jag satsa på att lägga poängen till EBG eller skapa TAP konto eller A3?
 

Tomas E

Medlem
Hej!
Då jag haft en paus från flygandet med StarAlliance och mest kört OW och Skyteam (jag vet hemskt men bra för de destinationer jag använt). Så är jag inte längre Star Gold. Jag kommer att flyga TAP business samt även LOT i C inom Europa så undrar jag: ska jag satsa på att lägga poängen till EBG eller skapa TAP konto eller A3?
TAPs program "Miles & Go" ska du definitivt undvika som en långsiktig lösning, bl.a. eftersom poängen är extremt devalverade och de har höga avgifter för bokning, avbokning och ändring av *A awards (som dessutom ökat under senare år)! Enda anledningen att någonsin välja TAPs program är att de har haft en statusmatchningskampanj som kan ge *A Gold snabbt (edit: förutsatt att du redan har tillräckligt hög status inom OneWorld eller SkyTeam), vet inte om den fortfarande är aktiv.
 
Last edited:

infosky

Medlem
Hej!
Då jag haft en paus från flygandet med StarAlliance och mest kört OW och Skyteam (jag vet hemskt men bra för de destinationer jag använt). Så är jag inte längre Star Gold. Jag kommer att flyga TAP business samt även LOT i C inom Europa så undrar jag: ska jag satsa på att lägga poängen till EBG eller skapa TAP konto eller A3?

Om du kombinerar och skaffar ett kreditkort så kommer du snabbt upp i status med Eurobonus. Annars kanske Miles & More är intressant?
 
Kör EB så att du kan dra in poäng även på ditt nätshoppande, restauranger, kreditkort etc. Annars skulle jag satsa på ett bonusprogram där du kan få mest värde för poängen och enklast boka awards. Aeroplan verkar vara favoriten för frequent flyer-bloggarna just nu.
 
Toppen