Senaste nytt

Vilket program i One World?

Det som är tråkigt med kombinationen Finnair och BAEC är att som Silver and Gold får man inte bonus avios på 100%. Också viktigt som nämnt tidigare att se till att ha 4 segment per år på BAs egna flygningar. OBS! dessa kan vara av billigaste variant.

Nej @nota bene: AA ger bara 100% base mile (EQM - Elite Qualifying Miels) för en business class men däremot 150% EQP (Elite Qualifying Points). Däremot ger AA 125% RDM (användbara miles) i business class + eventuell bonus fall man råkar ha status

Lånar denna träd lite.
Min bror har just varit i Sau Paulo dit han flög med TAM i bokningsklass Z. Han har ännu inte krediterat poängen till något program. Han ska göra 2 sådana resor till i år.
Jag undrar vilket program han skall välja?

Vilka program är han med i då? Det vanliga är ju att man måste vara medlem när man flyger för att kunna kreditera dit. Vet inte på rak arm vilka som tillåter att man krediterar flighter som skett innan man gick med.

Du har en bra poäng med det.
Han har ett gammalt medlemskap i BAEC. Så då är nog svaret givet för flygning nr 1. Hoppas det funkar. Annars har han ju ett val för resa 2 och 3.

Det vanliga är ju att man måste vara medlem när man flyger för att kunna kreditera dit.

Brukar väl vara vanligt att man kan retroregistrera mellan en eller tre månader bakåt när man blir ny medlem. Antar att det är för att det skall fungera om man signar upp under resan.

Edit: Men det gäller nog endast för bolagets egna flighter...

Vad är mest förmånligt nu när BAEC har ändrat så mycket i sitt program?

Om man som jag åker det mesta i economy så undrar jag om det egentligen är något som är bättre eller sämre?

Jag har lyckats med en status match på Air Berlin vilket passar mig då jag funderar på att flyga lite med Ethiad framöver vilket inte ger något till BAEC.

Men så har jag läst lite om AAA och det kanske är bättre? Eller har dom ändrat något till något negativt här som gör det sämre?

SUCK.....Vad ska man välja? o_O

Om han ska flyga Finnair i business måste det väl vara bäst att vara medlem i Finnair, eftersom då får 200% av kilometrarna han flyger. Flyger han Finnair men är BA medlem får han väl 120% eller liknande?

Om han ska flyga Finnair i business måste det väl vara bäst att vara medlem i Finnair, eftersom då får 200% av kilometrarna han flyger. Flyger han Finnair men är BA medlem får han väl 120% eller liknande?
Det beror på hur ofta han flyger, på Finnair försvinner poängen efter tre år. På BA försvinner poängen "aldrig".

Toppen