Senaste nytt

Vilket kort till mig?

Jag anser nog ändå att Norwegian-kortet är lite mer relevant än andra kreditkort som inte är kopplade till något flygbolags bonusprogram. Speciellt som frågeställaren indikerade att det handlade om en ganska låg spend, och att 1500 kr/år i kortavgifter lät högt.
Just eftersom det handlar om relativt låg spend och lite flygande är det än viktigare att koncentrera allt till ett och samma sparande. Då är det inte så mycket val i praktiken - det är egentligen bara SAS kort som gäller.

150 poäng låter orimligt lågt dock. Rätt så långt avstånd till JNB via LHR. Så 150 poäng låter orimligt.
Däremot kan alla köpa biljetter via t.ex. flygstolen.se och andra "billiga" sidor, och flera av dessa biljetterna är biljetter som inte ger några poäng, oavsett om du har eurobonus, miles&more eller skyteam.

Köper man på respektive bolags hemsida, får man bra mycket mer poäng än 150.
Njae, det där håller jag inte med om. Bara för att man köper resan via en resebyrå med "billiga" priser så blir man inte utan poäng. Reser du med SAS får du poäng som om de köpt resan direkt hos SAS, inget som skiljer där så länge det är samma bokningsklass (vilket det är för billigaste biljetterna)

Njae, det där håller jag inte med om. Bara för att man köper resan via en resebyrå med "billiga" priser så blir man inte utan poäng. Reser du med SAS får du poäng som om de köpt resan direkt hos SAS, inget som skiljer där så länge det är samma bokningsklass (vilket det är för billigaste biljetterna)

Precis som jag skrev, beror på bokningsklasserna...

Precis som jag skrev, beror på bokningsklasserna...
Ja men bokar du billigaste resan via resebyrå så kommer du få poäng, det är ytterst få bokningsklasser som inte ger poäng.
Billigaste Lufthansa biljetterna i ekonomi kommer att ge 25% intjäning av flugna miles om du krediterar Lufthansa oavsett om du köper dem via Expedia, Flygstolen, Seat24 eller direkt från Lufthansa.
Det är inte så att resebyråer har tillgång till biljetter i bokningsklasser som inte ger poäng bara för att de är resebyråer.

Toppen