Senaste nytt

Vilket kort passar mig?

Nej gör inte det. Det är ungefär det sämsta kort du kan ha numera. Du får visserligen en aning Avios från kortet, men knappast tillräckligt för att motivera att man ska ha det. Deras 2-4-1-voucher kräver numera 500k spend vilket känns helt absurt när vouchern bara fungerar på BA-metall och därmed även innebär rätt höga skatter/avgifter.

Åh tack för varningen!

Bättre att överföra sin MR-poäng till avios då.

Bättre att överföra sin MR-poäng till avios då.
Jag är för dålig på hur MR-poäng fungerar eftersom jag kör med SAS AmEx, men jag skulle bli förvånad om det inte är bättre. Om inte annat har du ju frihet att växla in MR till nästan vadsomhelst, vilket är en enorm fördel.

Tack, tack för insikterna!

Då jag nästan uteslutande flyger med British Airways för tillfället, flyger väldigt sällan SAS, plus att jag förnuvarande inte riktigt kommer upp i 150k/år så kanske det är bäst att köra Amex Gold. Ifall vi ser ur ett kredit håll, så är väl Gold mer passande för mig i nuläget?

Ska sikta in mig på ett BA-kort med.

Men återigen tack för all info!

Kör så fall:
Amex Gold(med extra kort till tjejen)
SEB Visa (vanliga gröna)
EC Platinum(ska sägas upp)
Om du tror att du kommer flyga mer sas och Star alliance inom någorlunda snar framtid kan fortfarande sas Amex vara bra, du kommer att ha byggt upp en liten poängbas och även om man inte tror man kommer upp i 150k kan man ibland lite kreativt fixa det genom att betala större inköp åt andra och låta dom swisha pengar eller liknande. Jag köpte säng och vitvaror till övriga familjen för nästan 50k och triggade vouchern på så sätt första året.

Toppen