Senaste nytt

Vilket hotell i Göteborg har bäst gym?

Best Western Plus Hotel Mekatagonen har egen ingång till Nordic Wellness Almedal med faciliter på 3000kvm.
Ligger lite off ungefär 10min spårvagnsfärd till avenyn. Annars är det Odin och Sankt Jörgen som har nämts.

Btw första inlägget men har följt forumet ett bra tag men har äntligen släppt sargen kommit in i matchen :D
 

Erik M

Medlem
Det blir att testa Elite Plaza. Har sett bilder på gymmet, verkar helbra. Dessutom får man ju 300 EB-poäng utöver Elite-poängen man samlar.

Förmodligen testar jag även First hotel G nu på fredag. De har föredömligt utförlig info:

Som gäst hos oss har du fri tillgång till vårt gym. Gymmet är utrustat med följande:

  • Axel/Bröstpress (95 kg)
  • Rodd/Rygghiss (95 kg)
  • Benspark/Benhöj (73 kg)
  • Biceps/Triceps (73 kg)
  • Mage/Rygg (73 kg)
  • 2 st löpband
  • Crosstrainer
  • Träningscykel
  • Hantlar, 1 – 10 kg med tillhörande ställbar bänk
 

anders.w

Medlem
Av Elitehotellen i Göteborg skulle jag säga att Park Avenue har det bästa gymmet. Där finns 4-5 maskiner kontra Plaza (när jag var där senast) som enbart hade fria vikter, rodd och någon cross trainer.
 

Erik M

Medlem
På Post är de så stolta så de skriver allt två gånger:

Gothenburg day spa (aka Skönhetsfabriken) offers a well-equipped gym with high-quality machines by Italian Technogym, for strength, cardio as well as for functional and flexibility training. A personal trainer is also on staff and available. In Skönhetsfabriken you will find a well-equipped gym with equipment of the highest class from Italian company Technogym, for fitness, strength and motion. Personal training is also available. Our treadmills and bikes have TVs, Internet access and docking stations for iPhone 4. The gym is free of charge to all hotel guests, and you can use your room key to get in.
Opening hours
Every day: 5.30am – 11pm
 
Toppen