Senaste nytt

Vilket hotell i Borlänge?

micke

Medlem
Letar billigt hotell i Borlänge och det står mellan Quality Hotell Galaxen och Elite Hotel Brage som båda ligger likvärdigt i pris.
Enkel fråga… Vilket är att föredra?
 

FredrikW

Medlem
Finns även ett best western, Gustav Wasa, precis brevid tågstationen som har en riktigt bra pub/restaurang om man gillar öl. Bara bott där en gång för länge sen och har inga direkta hotellminnen, men restaurangen är bra om man är ölintresserad.
Edit. Broken dreams heter restaurangen
 

sweflyer

Medlem
Nu frågar du om Borlänge så mitt svar är inte helt i linje med vad du söker men;
När jag haft resor till Borlänge har jag istället bott i Falun. Där finns hotell som faktiskt är hyfsat trevliga, mycket livligare stadskärna att gå ut i på kvällen och så.
Om du absolut måste bo i Borlänge kan du i princip välja hotell efter kedja du är lojal med - du kommer få en rätt dålig upplevelse oavsett tyvärr. Om pris är viktigt som du skriver kan du låta det styra.
 

Gus

Medlem
Letar billigt hotell i Borlänge och det står mellan Quality Hotell Galaxen och Elite Hotel Brage som båda ligger likvärdigt i pris.
Enkel fråga… Vilket är att föredra?
Jag bodde på Galaxen med familjen en natt mest för deras bubbelpools skull, på sportlovet. När vi kom till hotellet berättade de att bubbelpoolen var trasig. Ingen som helst kompensation fick vi. Aldrig mer det hotellet.
 

FF#1

Medlem
Bodde på Galaxen här om året, var väl helt ok för att vara ett enklare kedjehotell i en håla.... Rummet var enkelt men rent.

Sängen var i alla fall väldigt skön... jag var trött efter massa jobb, satte ingen klocka. Försov mig rejält, vaknade 11:30 lagomt till att checka ut.
Missade frukosten.
Fick svara på en enkät vad jag tyckte, sa att sängen var för skön så man riskerar att missa frukosten.
Några dagar senare så kom det en voucher på frukost för 2 på valfritt NC hotell i brevlådan, snygg gest.
 
Toppen