Senaste nytt

Vilket hotell för 7 dagars "sandlåda" i Bangkok?

LSH

Medlem
Jag tänker ta en vecka i Bangkok. Kommer spendera mycket tid på hotellet och "jobba" ifatt lite netflix och liknande.

Prioriteringar:
1) Bra rum
2) Gärna poäng/nätter till Marriott, Hilton eller Radisson
3) Restauranger/barer på gångavstånd

Budget: 7000kr inklusive transfer och pcr-tester

Tacksam för tips
 

Tonton

Medlem
Jag tänker ta en vecka i Bangkok. Kommer spendera mycket tid på hotellet och "jobba" ifatt lite netflix och liknande.

Prioriteringar:
1) Bra rum
2) Gärna poäng/nätter till Marriott, Hilton eller Radisson
3) Restauranger/barer på gångavstånd

Budget: 7000kr inklusive transfer och pcr-tester

Tacksam för tips

Conrad Bangkok!

Finns (Fanns iaf för någon vecka sedan) rum för cirka 600kr natten. Aldrig sett Conrad så billigt.

Inte kollat rates och extrakostnader med transport och PCR - men du bör nog kunna hitta en deal där!
 

henrik l

Medlem
Marriott, min högst subjektiva ranking som Platinum medlem:
-Marriott Suravongse, bland de bästa loungerna i Marriottgruppen, är nog en bit att gå till restauranger och barer
-Sheraton Royal Orchid, utsikten över floden, ok lunge, ICON Siam tvärs över floden. Restauranger och barer, nja
-Renaissance, nära dom stora shopping centren
-Athenee, JW Marriott, Sheraton Grande. Alla tre ligger från nära till mitt i smeten om man vi ha ha barer och restauranger. Westin ligger även i samma område.

Har bott på alla hotellen och aldrig upplevt rummen som trånga. Dom är väl +30 m2. Haft bäst utdelning på uppgraderingar som platinum på Suravongse. Ringer man, eller mailar borde dom kunna fixa ett separtat SHA+ intyg, samt test och transfer om man har en befintlig bokning.
 
  • Gilla
Reactions: LSH

011430121

Medlem
Mitt favorit Hotell i Bangkok är Hilton Sukhumvit, bra läge till shopping, trevlig lounge och 50 meter till DoubleTree som har olika buffer varje kväll
Nära till BTS
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Rickard_O

Medlem
Mitt favorit Hotell i Bangkok är Hilton Sukhumvit, bra läge till shopping, trevlig lounge och 50 meter till DoubleTree som har olika buffer varje kväll
Nära till BTS
Inget av Hilton hotellen verkar ha sina lounger i bruk enligt deras "What to expect: Available, but with modified service".
EDIT: Kanske tog mig lite mycket friheter i denna text, har läst att loungen hos Millennium är flyttad till resturangen. Så jag pudlar och säger att det kan vara så att dom inte är i sitt vanliga habitat helt enkelt! :)

Har du testat alla Hilton/Conrad i Bangkok? Så fall får du gärna säga vilken du tycker man ska bo på, har prel. bokat Millennium, varför vet jag inte riktigt, men deras Panoramic Suite kändes prisvärd gentemot Conrad och hittade inget rum som motsvarade det på Sukhumvit
 

011430121

Medlem
Inget av Hilton hotellen verkar ha sina lounger i bruk enligt deras "What to expect: Available, but with modified service".
EDIT: Kanske tog mig lite mycket friheter i denna text, har läst att loungen hos Millennium är flyttad till resturangen. Så jag pudlar och säger att det kan vara så att dom inte är i sitt vanliga habitat helt enkelt! :)

Har du testat alla Hilton/Conrad i Bangkok? Så fall får du gärna säga vilken du tycker man ska bo på, har prel. bokat Millennium, varför vet jag inte riktigt, men deras Panoramic Suite kändes prisvärd gentemot Conrad och hittade inget rum som motsvarade det på Sukhumvit
Jag har bott på alla tre, Millennium gillade jag minst enligt mig kändes de som charterhotell med massor av grupper över allt, Conrad ligger lite avigt till, om man skall ta BTS så har de en shutter buss till tåget, det står alltid taxi vid hotellet.
Hyfsad lounge högt upp.
Sukhumvit upplever jag mer personligt trevlig loung med terrass, en för del för mig att jag har bott rätt mycket på det hotellet så vissa av personalen känner igen mig.

Jag skall till BKK i mitten av feb, första natten på Conrad för att möta en BC medlem och vänta på testsvar sedan flytt till Sukhumvit
Även en resa till BKK i mars då endast Sukhumvit

Ha en trevlig resa och berätta vad du tycker om de hotell du väljer.
 

LSH

Medlem
Tack för alla svar! Jag har "bara" guldstatus på Hilton och Marriott så jag har normalt inte tillgång till lounge. Nu tillåter kanske min budget ett rum där lounge ingår. För Hilton har jag dock en chans att nå Diamond under nästa år eftersom årets nätter kommer "rullas över".
 

raphaelmak

Medlem
För Radisson är det Radisson Suites Bangkok Sukhumvit som gäller. Till Accor kan även Pullman Bangkok Hotel G läggas till, vilket är min favorit, de serverar frukost med stekt lax i loungen (för de som har tillgång).
 
  • Gilla
Reactions: LSH
Toppen