Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Jag bokade en awardbokning åt min systerdotter på HGI Bali i hennes namn och hon fick mina ”Diamantförmåner”, det var ju uppskattat men på intet sätt något man kan räkna med.
Jag ringde in för att göra bokningen så att den stod i hennes namn.

@Lilo Kan bara kommentera att HGI Times Square South är nytt och fräscht. Kommer denna gång bo på HGI West 35th Street, men helt klart är det sämre standard på badrummen här.

Hilton Midtown har jag hört att man bör undvika då standarden är/var rätt låg.

Ja, du må tycka att det är OK att man gör fel, men jag gör det inte. Det är tragiskt att Hilton förstör sitt erbjudande på detta sätt. Personliga förmåner ska vara personliga och inget annat.

Jag hoppas personligen att alla som håller på med detta blir av med sitt Hilton-konto omedelbart.

I princip är vi helt överens. Förmåner är personliga och bör användas av den som har tjänat in dessa. Dock frågar jag ibland om hjälp: som i fallet med min bror nästa vecka då jag helt enkelt inte kan följa med. Då är det upp till hotellet att bestämma på vilket sätt de kan hjälpa mig.

Jag har också skickat föräldrarna och svärföräldrarna iväg tillsammans och frågat ett annat Hilton om hjälp. Man tar gärna hjälp om man får, men accepterar den hjälp man får utan att kräva något.

@Lilo Här kommer mina Hiltontips.
Hilton Midtown är väldigt stort och vissa rum är renoverade, dock finns det andra hotell i samma område som jag hellre rekommenderar och The Renwick är min favorit i Midtown. Det är mindre och mer personligt med fräscha rum med snygg inredning. Dock är Conrad min absoluta favorit i New York och numer det hotell jag väljer.

Var i NYC senast i Mars och gick förbi Waldorf Astoria, såg ju långt ifrån klart ut :(. Är det fortfarande 2020 som gäller? Ingen som har någon inside info?

Någon som testat Hilton Brooklyn? Behöver ett rum i morgon och priserna på Manhattan är, låt oss säga, något i överkant...

Ska bo i NY över nyår 4 nätter 28e-1a, nån som har något tips? Det var 7 år sen jag var där så dålig koll. Det enda som slår en är att det är pricey.... såklart.

Om man inte vill lägga mer än 4/natt, går det att få något bra? Finns det genvägar? Testade kod för friends and family men fanns inga rum kvar med den rabatten.

Ska bo i NY över nyår 4 nätter 28e-1a, nån som har något tips? Det var 7 år sen jag var där så dålig koll. Det enda som slår en är att det är pricey.... såklart.

Om man inte vill lägga mer än 4/natt, går det att få något bra? Finns det genvägar? Testade kod för friends and family men fanns inga rum kvar med den rabatten.
Du kan testa MVP-raten (Hilton | MVP Travel), men tvivlar att det finns något över nyår. Generellt sett skulle jag säga att du är väldigt sent ute för att få tag på något fynd i NYC över nyår.

Fundera över vilket område du helst vill bo i låt det samt tillgänglighet och pris avgöra.

Återkom när du har valt ut några alternativ så finns det säkert folk här som kan ge input kring just dina val.

Jag bokade precis Conrad för $339 per natt i Mars, är det Ok pris eller bör jag följa med på erbjudanden?
Vi är tre så måste ha 2queen beds.

Hur funkar gratis frukost för HHG där, får en voucher som räcker till en macka eller?
Har de executive floor med lounge om man har tur och blir uppgraderad?

Toppen