Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Halv-OT men bokade en natt på Conrad Midtown nu i veckan. Bisarra priser. 898$ + skatter för en natt, billigaste rummet.

Bokade med 90.000 poäng istället. Nästa nivå på poäng var 325.000 poäng per natt så jag undrar om jag har fått ett poängpris som är mistake-fare med tanke på priset i $?

Corona-stängda restauranger så vi fick var sin kupong för room-service på 25$. Räknar inte med att de räcker till just någonting men det får vi se.

HHG.
Bokade också Conrad Midtown och för mig var det en no brainer att boka för poäng. Betalade 95000 poäng.

Har nu bokat Martinique New York on Broadway, Curio Collection by Hilton 4 nätter om i februari. De verkar ha en sådan där avgift på 30 USD per natt extra för premium wifi och bike rental. Dock står det att man också får en 30 USD credit att använda per dag för mat och dryck på hotellet, jag antar att detta är utöver dem 18 USD per person som man får istället för frukosten (går dessa att använda på vad som sätts på rummet?). Det betyder alltså att man har 33 USD per dygn per skalle att bränna på hotellet?

Tar gärna emot tips ifall jag bör ta något helt annat, inte varit i NYC på över 3 år och har prövat Conrad Midtown & Downtown, Hilton Fashion District, The Renwick by Curio m.m.

Har med mig min mor som aldrig varit i NYC heller så skall försöka visa runt henne under dessa 4 dygn vi är på plats :D

@simon_says91 Vilka datum pratar vi om?

Gällande 30 USD food credit så är det utöver era 18 USD per person som HHG/HHD istället för gratis cont.breakfast. Andra hotell har dragit av din credit mot vad du har satt på rummet gällande mat och dryck.

Gillade The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton när jag var där i mitten på december. Din food credit kan du använda i restaurangen som är vägg i vägg med hotellet. Bifogar ett kladdigt menyblad från i december så ser du priser/vad som erbjöds till frukost. Köpte take-away någon kväll istället och åt en fantastiskt god cheese ravioli som inte såg mycket ut för världen men smakade fenomenalt gott. Deras Caesarsallad var ingen hit, väldigt pepprig smak och inte mycket annat. En av de sämre jag har ätit.

IMG_6764.png

@simon_says91 Vilka datum pratar vi om?

Gällande 30 USD food credit så är det utöver era 18 USD per person som HHG/HHD istället för gratis cont.breakfast. Andra hotell har dragit av din credit mot vad du har satt på rummet gällande mat och dryck.

Gillade The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton när jag var där i mitten på december. Din food credit kan du använda i restaurangen som är vägg i vägg med hotellet. Bifogar ett kladdigt menyblad från i december så ser du priser/vad som erbjöds till frukost. Köpte take-away någon kväll istället och åt en fantastiskt god cheese ravioli som inte såg mycket ut för världen men smakade fenomenalt gott. Deras Caesarsallad var ingen hit, väldigt pepprig smak och inte mycket annat. En av de sämre jag har ätit.

Visa bifogad bild 125612
8-12 februari.

Så länge det är bekväma sängar och fräscht är jag rätt nöjd när det kommer till hotell i NYC.

Men med tanke på att du verkar vara nöjd OCH det verkar vara bra med credit av dem 30 USD utöver 18 USD frukost credit.

Antar jag måste bränna credit varje dag och inte kan samlas på?

8-12 februari.

Så länge det är bekväma sängar och fräscht är jag rätt nöjd när det kommer till hotell i NYC.

Men med tanke på att du verkar vara nöjd OCH det verkar vara bra med credit av dem 30 USD utöver 18 USD frukost credit.

Det beror på systemet på hotellet du väljer, de som krediterar per dag, ja då måste du bränna samma dag, de som har lounge öppen så är det bara det som bjuds och de med frukostkuponger på delivery då styr du själv.
Jag hade i november alla olika alternativen…

8-12 februari.

Hotellet var helt okej när jag bodde där sist för något år sedan före hela pandemin, men då var det fortfarande gratis cont.frukost och inget extra påslag om $30/dag.

Jag skulle titta närmare på Hilton Garden Inn New York Times Square North som är helt nyöppnat, de verkar ligga några hundra dollar billigare för dina datum. Så har du inte fått ett väldigt bra pris redan för Martinique så kanske det är värt att jämföra?

DoubleTree Times Square West
Hade för något år sedan ett fantastiskt gratis frukost men idag har jag ingen aning. Det är dock minimala rum och oerhört lyhört. Hade sist jag bodde där en hund i rummet jämte mig som skällde konstant. Trots ett antal telefonsamtal till receptionen så hände ingenting. Sömnen blev inget vidare och förmiddagens arbetspass ska vi inte prata om.

Hotellet var helt okej när jag bodde där sist för något år sedan före hela pandemin, men då var det fortfarande gratis cont.frukost och inget extra påslag om $30/dag.

Jag skulle titta närmare på Hilton Garden Inn New York Times Square North som är helt nyöppnat, de verkar ligga några hundra dollar billigare för dina datum. Så har du inte fått ett väldigt bra pris redan för Martinique så kanske det är värt att jämföra?

Hade för något år sedan ett fantastiskt gratis frukost men idag har jag ingen aning. Det är dock minimala rum och oerhört lyhört. Hade sist jag bodde där en hund i rummet jämte mig som skällde konstant. Trots ett antal telefonsamtal till receptionen så hände ingenting. Sömnen blev inget vidare och förmiddagens arbetspass ska vi inte prata om.
Jag har bokat HGI Time Square North också för 742 USD (Honors discount) för ett twin bedroom. Min rate på Martinique ligger på 936 USD för twin bedroom. Men då är ju som sagt 120 USD "resort fee" som jag inte behöver betala för på HGI och sen räkna in att jag får 8x2 USD extra i Frukost credit per dag mer på Martinique vilket blir 64 USD extra mot vad jag får på HGI.

Med andra ord är det bara frågan om jag vill lägga fler stålar på hotellet (mat och dryck) för den totala cost/värde blir detsamma "typ" :p

Honors-FB-Credit-Graphic2-FPC.jpg

Som flera har antytt här är recensioner av hotell en färskvara. Bor just ju på utmärkta Conrad Midtown som har 20 procents beläggning och det är förstås inte hållbart. Servicenivån är hög men lägre än tidigare enligt rapporter.

Min gissning är att det kommer att vara fortsatt skakigt ett tag till och tiden för namnbyten/konceptbyten/nedläggningar är inte förbi. Jag skulle vara försiktig med att välja hotell för att de hade bra frukost förra året eller annan mjuk parameter, däremot borde ju läget vara detsamma. Men i ett land där man flyttar hockeylag över halva landet så ska man inte vara för säker på det heller…

Last edited:
Toppen