Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Maja

Medlem
Lutar åt HGI South Central Park för tillfället. Håller ögonen öppna framöver, men vet vart jag ska kolla nu. Tack för alla länkar och tips!

Någon som har personlig erfarenhet från HGI South Central Park?
 

agehall

Medlem
Någon som har personlig erfarenhet från HGI South Central Park?

Givetvis. Ganska nytt HGI. Moderna rum som är pyttesmå. Utsikten var sissodär. Sitter ihop med en resturang som serverar frukosten och vad jag kommer ihåg var den helt ok, men där började jag bli rejält förkyld, så prio var inte direkt frukosten. Det är över lag ett bra alternativ tycker jag, inte minst för att det är ett bra läge för min del i NYC.
 

Maja

Medlem
Kräver du inte så mycket så rekommenderas Hotel Pennsylvania mitt emot MSG :)
Skojar du med mig? Min första resa till NY för snart 15 år inkluderade några nätter där och det tillhör lätt min topp tre lista på sämsta hotell jag har bott på. Enormt slitet rum, mögel i badrummet etc. Gräsligt och jag vill minnas att vi checkade ut tidigare efter att ha bytt rum en eller två ggr.

Dessutom så är det inget Hiltonhotell så det faller bort redan på en gång.
 

Maja

Medlem
Givetvis. Ganska nytt HGI. Moderna rum som är pyttesmå. Utsikten var sissodär. Sitter ihop med en resturang som serverar frukosten och vad jag kommer ihåg var den helt ok, men där började jag bli rejält förkyld, så prio var inte direkt frukosten. Det är över lag ett bra alternativ tycker jag, inte minst för att det är ett bra läge för min del i NYC.
Små rum har jag vant mig vid i NYC. Gillar också läget samt för $103 så känns det som ett fynd!

Behåller den bokningen isf och håller ögonen öppna om något större och bättre dyker upp.
 

mha321

Medlem
Skojar du med mig? Min första resa till NY för snart 15 år inkluderade några nätter där och det tillhör lätt min topp tre lista på sämsta hotell jag har bott på. Enormt slitet rum, mögel i badrummet etc. Gräsligt och jag vill minnas att vi checkade ut tidigare efter att ha bytt rum en eller två ggr.

Dessutom så är det inget Hiltonhotell så det faller bort redan på en gång.
Jag var på en konferens där för några år sedan och håller med - det var verkligen ingen rolig upplevelse. Och då bodde jag ändå på ett annat hotell i närheten, men en kollega dom bodde där visade "stolt" upp rummen...

Dessutom låg de åtminstone då med mycket god marginal på första plats i bedbug-listan för fjärde året i rad..
 

HON-II

Medlem
Bland Hilton hotellen i NYC rekommenderas Waldorf Astoria. Många rum i Towers delen (mot 50:e gatan) har renoverats och är riktigt fräscha. Frukosten är inget "to write home about". Den serveras på bottenvåningen vid ingången mot Lexington Ave. och är stökig och ofta full till bristningsgränsen. Loungen i Towers-delen är ännu värre. Bättre att äta frukost ute på stan i någon av de många diners som finns i närheten. Bifogar en länk till ett besök av hotellet i augusti.

Har du blivit uppgraderad på Hilton? | Sida 59 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Maja

Medlem
Bland Hilton hotellen i NYC rekommenderas Waldorf Astoria. Många rum i Towers delen (mot 50:e gatan) har renoverats och är riktigt fräscha. Frukosten är inget "to write home about". Den serveras på bottenvåningen vid ingången mot Lexington Ave. och är stökig och ofta full till bristningsgränsen. Loungen i Towers-delen är ännu värre. Bättre att äta frukost ute på stan i någon av de många diners som finns i närheten. Bifogar en länk till ett besök av hotellet i augusti.

Har du blivit uppgraderad på Hilton? | Sida 59 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Nja, inte riktigt min still så Waldorf Astoria skippar jag. Tack för ditt tips och bilder dock. :)
 

JohnR

Medlem
Ingen som rekommenderar Hilton Times Square?
Jag tycker det var mycket bra i somras. Bra läge, grym utsikt.
Frukosten vet jag inte, då jag betalade för billigaste rummet.
 

jsiver

Ny medlem
Någon som testat Double Tree i financial district? Vill helst bo en aning lyxigare, men läget är perfekt för de syften jag faktiskt är där för!
 
Toppen