Senaste nytt

Vilket Hilton-hotell i Los Angeles?

Mimer

Medlem
Som flera andra har varit inne på, fundera på vad du vill se under dina dagar i Los Angeles. Det mesta tar tid att köra till så jag skulle nog rekommendera lite färre tänkta stopp än fler.

En möjlighet för dig är Hilton Universal City (jo faktiskt…). Då har du mycket av det du nämner att du vill se om ganska drägligt avstånd. Av de du nämner så skall alla vara möjliga att nå inom 20-30 minuter med bil om inte trafiken har en ovanligt dålig dag. Detta inkluderar till/från LAX även om den delen av både 405:an och 101:an kan vara extremt nyckfulla.

Dessutom så finns flera, enligt mig, andra trevliga områden nära till exempel Sherman Oaks och Studio City. Universal Studios har ju också tunnelbana som gör att du kan ta kollektivtrafik till flera av de ställen du nämner men normalt sett är bilen det snabbare alternativet.

Till sist, är ni flera i bilen, ta car pool lane som i regel sparar mycket körtid.
 
Är nästan klar med planeringen av mina fem dagar i LA som börjar nästa helg, men är osäker på hotellet sista natten. Har bokat DoubleTree LAX El Segundo sedan länge för $175, men nu står det att poolen är stängd :(

Tänker att det skulle ju bli nice med ett ställe att bara softa på och bada lite så sista kvällen och morgonen. Är hotellet ändå värt det eller tips på något annat? Svårt med hotell för under $200 med kort varsel. Har hyrbil så kan köra 30-60 min in till LAX innnan hemresan.
 

011430121

Medlem
Dubbble Tree Downtown kanske ett minus för din del de har ingen pol, ligger i trevligt område med många Japanska restauranger
Endast 15 minuters promenad till/från flygbussarna vid Union Station kostar 9$ till LAX på 25 minuter vid normal trafik.
 

Jonas C

Medlem
Bodde på MdR i somras. Nyrenoverat, men inget att rekommendera. Dyrt, sunkigt område och frukosten bestod av äggröra som man fick värma själv i mikron. Kryllade med hemlösa på gatorna i närheten av hotellet. Inte värt 300 dollar som natten kostade.
 

Robert flysas

Moderator
Vilket hotell kan ni rekommendera i LA?
Har budget på ca 2000 kr per natt för 3 pers.
Har ca 60k Hiltonpoäng så kanske kan hjälpa till en natt. Är HHG.
Bokar man poängnatten separat i en egen bokning eller hur lägger man upp det?
Har bil så parkering krävs. Pool är också att föredra.
Har ej varit i LA så vet ej vilket område som lämpar sig bäst för förstagångsbesökare.
Har förstått att trafiken kan vara jobbig så man vill ej bo för långt bort?

Resan kommer ske i juli om detta blir möjligt.

Tack på förhand!

Bokar du 5 nätter med poäng så blir den 5:e natten gratis. Just nu kan man köpa Hilton poäng och få dubbelt så många poäng för samma pris, om du vill komma upp så en natt blir gratis.

Jag har inte bott på Hilton Santa Monica, men de har bra priser och nära till havet och piren. Brukar se hotellet när jag kör förbi ut på motorvägen.
 
Toppen