Senaste nytt

Vilket flygbonusprogram och kreditkort ska jag välja? (Ormen)

Särskild fråga till
@Dr. Miles angående det aktuella erbjudandet. Har tittat på det tidigare och har försökt få till en resa till Miami/New York i slutet av augusti med stop-over i den andra av dessa två städer. Dessvärre haft svårt att få till det med någon bra deal, har precis börjat använda ITA Matrix och lyckas inte med routingen. Har inte heller tänkt på chansen med Washington, som ju ger 1200 lättförtjänta poäng. Det bästa vore 1 vecka i Miami och 1 i New York. Är routing CPH-LHR-EWR-IAD-MIA-IAD-EWR (stopover) - LHR-CPH möjlig? Och hur går jag tillväga för att få till det?
Problemet med routing via Miami är, att du inte kan flyga med United över Atlanten därför tjänar du bara 100% poäng (Lufthansa flyg eller SWISS flyg) till SAS EuroBonus istället för 200% poäng United flygning skulle ha gett.

Det är komplicerad information därför hänvisar jag dig till Deals tråden om du har mer frågor angående specifik deal.
http://www.businessclass.se/forum/t...tar-alliance-jv-6-700-dkk-inkl-skatter.14810/

Räkna noga på om du verkligen kommer över 150000 i spend. Kolla var du brukar spendera dina pengar, och om de verkligen tar Amex. När jag slutade resa i tjänsten och började plugga var det i princip omöjligt för mig.

Utmärkta tips. Tror jag kommer testa Amex Premium (i kombination med Coop) i år och se hur mycket jag spenderar. Om jag tycker det funkar bra behåller jag. Når jag inte EBG men spenderar mer än 150'000 och anser att guld är värt 3000 extra byter jag till Elite.

Familjekonto fixat.

Det här ska bli roligt!

Toppen