Senaste nytt

Vilket flygbolag serverar den bästa champagnen?

BusinessClass

Redaktör
När man flyger ofta är det de små fina detaljerna som gör hela skillnaden. Lite extra plats för benen, lite mer personlig service eller kanske det viktigaste: vad kan man få att äta och dricka? När man flyger premium är ett av glädjeämnena ofta att man kan smaka på goda drycker, och champagne är en…

Trevlig artikel men ni glömde det vassaste bubblet i skyn, Salon hos JAL.

Annars håller jag Comtes, Winston och Krug högst av ovan nämnda. Dompan kan ju vara magisk vissa årgångar också.

Det blir mycket felaktigheter med en redaktion som inte reser själva........ Törs man fråga när Jason senast reste och rapporterade om det?
Hei, vi forsøker selvsagt å unngå feil. Men det forekommer. Ting kan endre seg over tid, det som var servert i går, serveres ikke lenger. Det er også slik at enkelte flyselskap kan variere med det de serverer, både i lounge og i luften.

Vi har reist en del, vi som sitter i redaksjonen, men så klart ikke så mye som veldig mange andre medlemmer. Selv har jeg bare flydd 6 ganger med First men håper jo at det kan bli mer. Til gjengjeld drikker jeg mye champagne ;). Som vi har nevnt tidligere er det vi publiserer som oftest et resultat av at en samlet redaksjon kommer med innspill. Når alt dette er sagt så vil vi jo at dere som reiser så mye, selv skriver egne resensjoner, det setter vel alle stor pris på...

Jag blev lite förvånad av att läsa att LPGS "serveras också ofta hos Swiss och ibland hos Lufthansa (även om Lufthansa mest verkar gilla Krug Grand Cuvée)". Visste inte att Lufthansa serverar Krug.

Helt OK, var bara lite ironisk. Håller själv LH ochLX långt före BA vad gäller Firstclass servicenivå; men min åsikt är såklart subjektiv;bra artikel i övrigt:)

Toppen