Senaste nytt

Vilket flyg hade ni valt, 747 eller A380?

palmen

Moderator
Nädå, de kan mycket väl få få för sig att byta 747-8 mot en 747-4 och negradera F-pax. Hände mig och det tog lång tid att lösa det!
Absolut kan det hända, men det är väldigt ovanligt. Att de skulle ta bort First på en flight FRA-SIN ser jag som extremt liten chans då det är en av de destinationer där det oftast är mest resenärer i First. Men om planet går sönder vid avgång och det inte finns någon annan 747-8/A380 tillgänglig så kan det ju bli ett annat plan om man har extrem otur.

Alla flygbolag kan byta flygplan när saker träffar fläkten. Men att det skulle vara vanligt med flygplansroulette på LH/SQ med deras A380/B747 är inte sanning.
 

Alex H

Medlem
Vissa dagar är 50% av avgångarna 777a från och till London, har för mig att det rullar minst en 777a per dag när jag kikat förut och det varit 5 avgångar på en dag.
Så dina "Alltid" är ju en ordentlig stretch.
IMG_0305.jpeg


Nu hittade jag 777 (Singapore Airline) med bättre tider. Skulle ni hellre välja 777 eller de två andra (747 eller 380)?

Hur är 320 från Göteborg-Frankfurt? Är det ”vanliga” platser eller lik Turkish riktiga businesstolar?
 
Jag har ingen jättestor erfarenhet av flygningar i business class men Singapore Airlines och Lufthansa har jag i alla fall testat. Om business class upplevelsen är det viktigaste så hade jag satsat på Singapore airlines. De har alltid levererat.

Men, när det gäller flygplanstyp så gillar jag 747 bättre än A380. Så om jag ska göra valet utifrån flygplanstyp så hade det blivit Lufthansa.
 

Rickard_O

Medlem
Visa bifogad bild 150669

Nu hittade jag 777 (Singapore Airline) med bättre tider. Skulle ni hellre välja 777 eller de två andra (747 eller 380)?

Hur är 320 från Göteborg-Frankfurt? Är det ”vanliga” platser eller lik Turkish riktiga businesstolar?
Tycker man att sin tid är är värt mer än att ha ett något bekvämare flygplan så hade jag tagit 777an.
Jag personligen hade flugit A380 utan tvekan alla dagar, även om det innebär 6h mellanlandning.

En annan aspekt du bör väga in är ju vilken tid på dygnet du vill landa i Asien
 

Alex H

Medlem
Tycker man att sin tid är är värt mer än att ha ett något bekvämare flygplan så hade jag tagit 777an.
Jag personligen hade flugit A380 utan tvekan alla dagar, även om det innebär 6h mellanlandning.

En annan aspekt du bör väga in är ju vilken tid på dygnet du vill landa i Asien
Mitt förstaval är också varit 380 men det som lockar med 777 är att man landar i Singapore 6:50 på morgonen istället för 17:05 på kvällen, plus fyra tim kortare mellanlandning
 

MLG55

Medlem
Varför inte flyga båda? Gillar både 747 & A380
Flyger till LAX på torsdag med 747 och självklart med platser upperdeck.
Hem blir det med A380 och naturligtvis upperdeck även där.
747:an är hur cool som helst på ovanvåningen.
 
Toppen