Jag har enbart använt Euro Bonus förrut och är guldmedlem sedan flera år. Dock var detta mkt tack vare Thai Air till Asien. Numera är andra bolag mkt mer prisvärda och det blir en del med Qatar och Finnair. Har sedan gmmalt e BAEC kort. har ett par frågor:
1. Har nu nästan 600 Tier points men ligger kvar på Blue. Vad jag kan hitta är uppgraderingen redan vid 300 till Bronze och 600 till Silver. Har de ändrat detta? Ellr måste vissa flyg vara med BA?
2: Vad är det för voucher ni pratar om 2 41 nåt...
Jag har enbart använt Euro Bonus förrut och är guldmedlem sedan flera år. Dock var detta mkt tack vare Thai Air till Asien. Numera är andra bolag mkt mer prisvärda och det blir en del med Qatar och Finnair. Har sedan gmmalt e BAEC kort. har ett par frågor:
1. Har nu nästan 600 Tier points men ligger kvar på Blue. Vad jag kan hitta är uppgraderingen redan vid 300 till Bronze och 600 till Silver. Har de ändrat detta? Ellr måste vissa flyg vara med BA?
Se tråden om BA Visa-kortet från Entercard, när du handlat för 200.000 kr per år så vår du en voucher där du åker två, betalar (poäng) för en, på en bonusresa (fortfarande dubbla skatter dock).
Ett alternativ till att börja med iaf är ju att skaffa ett konto hos airberlin topbonus och statusmatcha ditt EBG så att du får status inom oneworld. Även om du inte vill ha det som ditt huvudsakliga konto för oneworld så kan du ju iaf använda det på dina resor till Finnland (och eventuella andra resor i economy) för lounge-access fram till dess att du samlat ihop nog poäng hos BA eller Qatar för att få status där.
Det här var ju bra. Är EBD men fortfarande utan status på BA. Kan jag statusmatcha till Air Berlin och få lounge access och fast track när jag flyger BA trots att jag krediterar de resorna till BAEC?