Senaste nytt

Vilket bonusprogram hade ni valt i detta läge?

Väldigt märkligt att inte ett enda ord nämns om att dom flesta bonusprogram som finns så förfaller poängen efter ett tag.
Med tanke på hur lite det kommer att resas hade jag satsat och har faktiskt gjort det där dom inte förfaller efter ett par år.
Aegeans poäng förfaller inte än så länge i alla fall!!

Väldigt märkligt att inte ett enda ord nämns om att dom flesta bonusprogram som finns så förfaller poängen efter ett tag.
Med tanke på hur lite det kommer att resas hade jag satsat och har faktiskt gjort det där dom inte förfaller efter ett par år.
Aegeans poäng förfaller inte än så länge i alla fall!!
Jag tänkte lyfta samma poäng. Ifall man reser 2 gånger per år, så är det viktigt att utöver att räkna poäng även se hur länge de hålls i liv. Med sådant mönster kan det vara att man inte får ihop nog med poäng för att sedan kunna nyttja på nya flyg i sina mönster. Speciellt om tillgängligheten är en fråga, och era resor verkar vara ganska high season-inriktade.

Däremot är det kanske vettigt att se vad annat man kan få för sina poäng i olika program, som upgrades eller kanske hotell?

Jag antar att det finns ett antal faktorer som spelar in på att ni framförallt åker dessa tre flygbolag (ruttnätverk, pris, etc), så detta kan vara ett helt irrelevant förslag, men om ni skulle ha möjlighet att styra om era resor så att ni framförallt flyger SAS (via ICN, BKK, HND, beroende på vart i Asien ni ska) så vore ju Eurobonus ett alternativ. Då drar ni in 40k nivåpoäng per person på två Businessresor (om ni startar i Stockholm). Ytterligare en del poäng tillkommer om ni fortsätter vidare med någon Skyteam-partner. Dvs, alla är i stort sett redan EBG då, och ev återstående poäng kan lätt fixas via CT eller liknande. Som EBG får ni då 50% extra på de bonuspoäng som ni flyger in, så varje person drar in 60k bonuspoäng per år, och eftersom möjligheten till familjekonto finns så blir det då totalt 180k bonuspoäng per år. De är ju giltiga i 5 år, så saldot börjar närma sig miljonen innan det är risk att de går ut. Dessutom möjlighet att få in ytterligare poäng med kreditkort och liknande.
I de fall då det inte är vettigt att åka via någon av SAS-destinationerna i Asien så har ni ju AF/KLM/Garuda/Vietnam/China Eastern/China Airlines/Korean, men då blir antagligen poängkalkylen något sämre.

Nu kan det ju finnas massor av anledningar till att detta inte är ett rimligt alternativ för er (som biljettpriser eller möjliga rutter), men kan åtminstone vara värt att överväga. (Och ja, folk är inte jättenöjda med awardtillgång med Eurobonus, framförallt inte då vid de tidpunkter då ni vill åka, men ni drar in nog med poäng för att t.ex. ha råd med Vietnam Airlines, och vi vet ju inte heller hur detta utvecklas över en 4-5-årsperiod).

Toppen