Om du har små barn så vill du inte uppleva kaoset på IST.
Status inom OneWorld? Bastulounge i Helsingfors om Sapphire eller Emerald.... Fast loungen i Istanbul är väl också bra? Är poängintjäning en faktor? Dock rätt kassa poäng till Dubai med Finnair om man krediterar till Finnair Plus. Jag skulle kanske välja Finnair med barn så att det är ett långt hopp. Med god tur sover barnen.
Om du kan ta dig till Oslo kan du få resa relativt billigt med Lufthansa.Om någon har ett bättre tips på flyg som till dubai i business och inte är så mycket dyrare än Finnar/Turkish erbjuder skulle jag uppskatta tips.
Swiss var det någon som tidigare nämnde.
Det känns ju väldigt ovärt att betala business priser om man ändå inte får business stolar och mat. Kanske lika bra att flyga ekonomi med bra tider och lägga lite extrapengar på boendet.
Tanken är Ritz-Carlton förövrigt. Någon som har erfarenhet av det hotellet i Dubai?
Eller är det bättre att starta en ny tråd om det?
Jag åker själv denna sträcka snart men hinner nog inte ens titta in genom dörren då det är en connection på endast 1:15h och flygplatsen är stor om man har otur med gates :/Qatar till Dubai ger tillträde till Al Safwa First Class Lounge - Qatar Airways | Flickr - Photo Sharing! för Doha-Dubai räknas som 1:a klass