Senaste nytt

Vilken sträcka till och från USA ger stört chans på poänguppgradering?

Jag jämförde vanligt pris+uppgradering för poäng, med cash/points (vill ju ha baspoäng) och då blev det ju dyrare att köpa business jämfört med att uppgradera, oavsett hur man blandade cash/poäng, trots EBD.
Det är ju alldeles självklart att en bokad och bekräftad biljett, där du är "säker" på att få flyga business blir dyrare än att du bokar en billigare Go eller Plus biljett och sedan chansar på att en eventuell Plusgrade skulle gå igenom. Det finns ju inga som helst garantier för att det ens finns platser kvar i business när avgången börjar närma sig.

En bokad och bekräftad plats är mer värd än en osäker "standby" option. Så även för EBD!

Helt ovetenskapligt skulle jag svara Chicago generellt och Washington under vintermånaderna.

Oklart hur beläggningen på Boston är nu strax efter bytet till större maskin.

Helt ovetenskapligt skulle jag svara Chicago generellt och Washington under vintermånaderna.

Oklart hur beläggningen på Boston är nu strax efter bytet till större maskin.
Om jag fortsätter på det ovetenskapliga har nämligen en resa till Boston i början av oktober och kollar på expertflyer så blir vi inte många på varken ut eller hemflygningen.
Jag är fullt medveten om expertflyers brister när det gäller att se seatningen.

Tittade precis min kommande flight till Boston som är relativt snart och det är inte ens 10 platser tagna i business och i plus är det max 7 pers som seatat sig. Mycket troligt att det kommer eka väldigt mycket längre fram i kabinen om inte massa folk uppgraderar

Tittade precis min kommande flight till Boston som är relativt snart och det är inte ens 10 platser tagna i business och i plus är det max 7 pers som seatat sig. Mycket troligt att det kommer eka väldigt mycket längre fram i kabinen om inte massa folk uppgraderar
Ja, man får ju en god indikation på vilka linjer som de inte säljer slut Business på m h a
SAS business award availability - Travelhacks
Många awardstolar på Bostonlinjen.

Helt OT, när är du i Boston?

Toppen