Senaste nytt

Vilken soppa! (Älskar Broccolisoppan men avskyr tomatsoppan i loungen.

Jag skulle väldigt gärna se en grönkålssoppa (som spenatsoppa, men inte med spenatens varmhållningsproblem) som man kan dumpa i lite kokta ägg eller korvbitar etc efter tycke.

Ja ett modulärt soppsystem borde inte vara så svårt att utveckla. En vegetarisk bas som man kan customiza efter tycke.

Idag var det för övrigt det där sursöta tomatgisslet i loungen på Arlanda.

Kan även bekräfta att varma handduken efter start är borta på SAS Long Haul i Plus.

Tog lite tomatsoppa i loungen på Newark innan i veckan, det enda som var värre en den var lasagnen dom oxå serverade. Som tur är, fick jag komma in i Lufthansa-loungen (senator) och maten var mycket bättre.

Ärtsoppa är gott. Annars är jag nöjd med tomatsoppan på Kastrup.

lite off topic men vilka tider ställer de fram den varma maten på ARN? flyger oftast på förmiddagen men kan aldrig riktigt minnas att jag sett den där varmhållnings serveringen användas. Vad brukar den innehålla?

Och sen en annan liten tanke, men asså kom igen, hur oinspirerad och slapp är egentligen maten i SAS loungen, en eloge för renoveringen, och det som tycks vara ett bättre dryckessortiment (dock saknar miljöboven i mig Ramlösaflaskorna) saknar även smoothiekannorna, men det var länge sedan. Alltså hur svårt skulle det vara att variera det liiite mer, och med lite mer tryck i alla fann nånstans, allting smakar frukostbuffe på företagshotell.

lite off topic men vilka tider ställer de fram den varma maten på ARN? flyger oftast på förmiddagen men kan aldrig riktigt minnas att jag sett den där varmhållnings serveringen användas. Vad brukar den innehålla?
Det varierar men eftermiddag och blir allt senare enligt min erfarenhet. Variationen är för taskig. Det är pulled pork (med olika typer av wraps beroende på land), nötfärsbiffar, chili con carne, gulasch, köttbullar i tomatsås (utmärkt kombination med vit skjorta), nasi-goreng, kyckling i marockansk sås, minipajer och minipizza. Torsdagar är det varmkorv med bröd i Oslo och Stockholm, på fredagar serveras vurren i Köpenhamn. Bäst är julbordet, brukar dyka upp en vecka före jul.

Det varierar men eftermiddag och blir allt senare enligt min erfarenhet. Variationen är för taskig. Det är pulled pork (med olika typer av wraps beroende på land), nötfärsbiffar, chili con carne, gulasch, köttbullar i tomatsås (utmärkt kombination med vit skjorta), nasi-goreng, kyckling i marockansk sås, minipajer och minipizza. Torsdagar är det varmkorv med bröd i Oslo och Stockholm, på fredagar serveras vurren i Köpenhamn. Bäst är julbordet, brukar dyka upp en vecka före jul.

Idag vad det chicken Tikka i Oslo. Kom dock fram precis när jag skulle lämna loungen, så jag fick inte provsmakat.

Toppen