Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Jag svarar från ett regnigt Göteborg :)

Mitt fyrdagarsbesök i Beijing var intressant men jag kommer nog inte åka tillbaka. Vår taxichaufför stannade under pågående färd för att bajsa i tio minuter. I en korsning började två trafikanter slåss pga något missförstånd vid rödljuset, en av dom tog fram en skiftnyckel och såg ut att slå ihjäl den andra. Ingen reagerade.

Jag har svårt för ett land där ingen ler.

Välkommen till Kina.
Jag garvar varje dag åt alla tokigheter jag ser.
Dock finns det fler trevliga kineser än trevliga svenskar, det sätter jag en F-biljett på till valfri destination.

Bangkok, aldrig igen... Gillar inte Göteborg heller, bor i Lerum hehe

Bangkok gillar jag! Finns mycket skit där men också rejält med höjdpunkter. Middag på Lebua State Tower t ex

lebua_state_tower_bangkok_1024x768.jpg

Bangkok gillar jag! Finns mycket skit där men också rejält med höjdpunkter. Middag på Lebua State Tower t ex

Visa bifogad bild 11223

Var jag på min 40 årsdag. Mycket trevligt, men dyrt :cool:

På min lista står:
Riyadh, Saudiarabien... Nej tack, två gånger är ok
Kairo, Egypten.... inte om jag inte måste.. gillade däremot Alexandria väldigt mycket
Isla De Margartita, mitt väpnade rånfall som tog lite tid att få bort från näthinnan

Kairo, Egypten. Har nog aldrig känt mig så utnyttjad som när jag var där och jag har ingen som helst önskan att åka dit igen. Det bästa imho vore ifall IKEA öppnade ett stort varuhus och gjorde om resten av landet till parkeringsplats.

+1 på den, sätter aldrig med min fot i Kairo.
Hurghada - var inte heller någon höjdare. Trivdes inte alls, alla försöker lura en.
Chennai - det är bara smutsigt och luktar illa.
Phuket - det går bara utför för detta ställe.

Jag är som tur är tillräckligt trångsynt för att inte ens prova platser jag misstänker att jag kommer ogilla ;)

Varken Nigeria eller Indien är länder jag någonsin ska störa med min närvaro.

Om jag ångrar något...nä det kan jag inte påstå.

Rätt kul att läsa inläggen om Kina förresten, jag minns fortfarande det öppna slagsmål som uppstod på nolltid i Peking, en lastbilschaufför bromsade inte tillräckligt hårt utan dunsade in i en sån där överlastad fruktkärra, fruktmannen blir helt tokig och slår sönder backspegeln på lastbilen, chaffisen hoppar ut och ger honom en vinge sen är slagsmålet igång. Publik bildas såklart. Allt ackompanjerat av slemharklingar med påföljande spottloskor framför sig (det sista inte unikt för just slagsmålet...).

Rätt kul också när man besökte (nästintill grannlandet) Japan för första gången och fick se ett land som var precis tvärtom, knappar för ljud av spolande vatten inne på toan så ingen skulle höra ...för tänk om någon pruttar där inne! *fyraåringsfniss*

Jag kommer aldrig någonsin sätta min fot i, eller ens i närheten av, Transnistrien. Ett riktigt obehagligt ställe. Om man inte gillar att utsättas för oändliga mutkrav och få en pansarvagns mynning att riktas mot sig...

Transnistrien - Wikipedia

Jalta var riktigt äckligt och kommer icke besökas igen.

Toppen