Senaste nytt

Vilken plats är den bästa/vackraste du någonsin varit på?

Montenegro. Jag hade inga förväntningar när jag kom dit och det var totalt oväntat för mig att se fjordlandskap vid Medelhavet! Jag var där på en dagsutflykt från Dubrovnik och det regnade hela tiden, trots detta var landskapet "breathtaking" :)

Finns en tråd om var folk helst skulle bosätta sig, men detta får väl ändå anses vara något annat:

Vackraste staden är Brunico/Bruneck: http://www.unterwirt.com/images/content/354254_8489_3_S_0_600_0_3354750/bruneck.jpg
Perfektionen är fulländad i alla avseenden: Vackra byggnader, inget klotter, inget skräp etc...

Vackraste platsen är Sognefjorden i Norge: http://www.visitnorway.com/ImageVaultFiles/id_376/cf_13/Sognefjorden_w_740x334.JPG

Bästa staden: Älskar storstäder... London är charmigast i världen och Turin är med marginal bäst i Italien.

Hej,
För min del blir det Oahu och Maui(Hawaii)
På Oahu blir det North Shore under vintern med makalösa vågor och rikt naturliv.
På Maui är några av favoriterna "Road to Hana" med djungel på ena sidan och havet på andra. Resan är upplevelsen inte målet!
En annan favorit är vägen till Key West med passage över 41st broar om jag minns rätt, helt fantastiskt i mina ögon.
Bahamas är också en favorit.
Håller med om att Grand Canyon är magiskt, är i Vegas varje sommar på mässa och missar aldrig att åka dit.

Jag var på Boracay i Filippinerna 1989. Det var fantastiskt då, innan exploateringen ägde rum.

Lofoten.

New York.

Oj, för mej är det omöjligt att välja ett ställe då det kan vara förknippat med så mycket men jag gör ett försök. Skotska högländerna i Augusti när ljungen blommar och allt skiftar i en lila ton. Lägg till en fantastisk vy, en slottsruin, en spegelblank sjö ( Loch Indorb) och en kiltklädd säckpipeblåsare som vemodigt spelar Amazing Grace. Kan få vilken människa som helst att fälla en tår, jag har sett det med egna ögon...

Titlis, Engelberg i Schweiz i januari, klarblå blek januarihimmel, blåser, snörök, master och lifstolpar är täcka av ett snö/ispansar, näsan rinner och hakan har domnat. Vyn är ju oslagbar, vassa alptoppar, och suget efter att få känna mjölksyran pumpa i låren växer....

Nu tappade jag fokus från jobbet. Inte bra..:p

Kul med så många härliga förslag!

Fått massor av inspiration vart man kan tänkas åka på semester!
Vårt grannland Norge har ju otroligt fina fjordar, och jag har aldrig upplevt en. Måste helt klart ta mig tid att utforska dessa, otroligt fina landskap.

Last edited:
Huayna Picchu med utsikt över Machu Picchu i soluppgång är högt upp på min lista som naturupplevelse sen finns det många andra värda att nämnas som tex Cayo Blanco, Varadero, Kuba om man åker dit med catamarán.

Huayna Picchu med utsikt över Machu Picchu i soluppgång är högt upp på min lista som naturupplevelse sen finns det många andra värda att nämnas som tex Cayo Blanco, Varadero, Kuba om man åker dit med catamarán.

Huayna Picchu var stängd för turister när jag var där sist då några turister ramlade ner och dog.

Toppen