Senaste nytt

Vilken plats är den bästa/vackraste du någonsin varit på?

Huayna Picchu med utsikt över Machu Picchu i soluppgång är högt upp på min lista som naturupplevelse sen finns det många andra värda att nämnas som tex Cayo Blanco, Varadero, Kuba om man åker dit med catamarán.

Hej!

Jag försöker att förstå hur jag ska boka biljetter till Huayna Picchu och Machu Picchu på förhand. Jag har fått denna länk av en vän som varit där: MINISTERIO DE CULTURA - BOLETAJE VIRTUAL
Vad jag undrar över är när det står så här :
Skärmavbild 2015-05-04 kl. 20.12.03.png
Betyder klockslaget att det är då "insläppet" är ? Ser man bara till att vara på plats då?
Hur har ni som varit och besökt detta gjort i förväg för att få tag på platser?
Vi åker mitt i högsäsong och vill gärna säkra biljetterna.

Hej!

Jag försöker att förstå hur jag ska boka biljetter till Huayna Picchu och Machu Picchu på förhand. Jag har fått denna länk av en vän som varit där: MINISTERIO DE CULTURA - BOLETAJE VIRTUAL
Vad jag undrar över är när det står så här :
Visa bifogad bild 34660
Betyder klockslaget att det är då "insläppet" är ? Ser man bara till att vara på plats då?
Hur har ni som varit och besökt detta gjort i förväg för att få tag på platser?
Vi åker mitt i högsäsong och vill gärna säkra biljetterna.
Hej!
Det som vi fick veta var att man var tvungen att vara bland de först 200 personerna i kön på morgonen, ingen sa något om att det skulle gå att reservera, vi fick gå upp typ 02:30 och köa på för astt få plats på de fösta bussarna upp till berget och hade tur som fick nr-lapp 170 när dessa delades ut.
Vill du ha det lite skönare så boka en natt på lodgen bredvid ingången så kan du gå ut mycket lättare.
Lycka till!

EDIT:
Jag har läst på här:
DRC-C BOLETO ELECTRONICO
Nu verkar det som man säljer platserna i förväg.
Innan var det först till kvarn...

Bästa platsen är utan tvekan att ligga i poolen på Voi Wildlife Lodge och titta ut över sannanen och se när elefanterna står bara meter ifrån och dricker från vattenhålet

1452427_712141822148729_400197666_n.jpg
1459326_712140022148909_1653699381_n.jpg

Last edited:
Kysten fra Troms og ned Nordland. Hytta vår. Å høre gallinago gallinago mekre over myrlandskapet mens du kjører langs smale landeveier. Uansett hvor jeg reiser, så er dette kortreiste stedet (vel, det har jo blitt lengre etter jeg flyttet) det ultimate for meg.

3805459546_5289dc5d38.jpg

Svalbard vil alltid være spesielt for meg også :)

5413233215_be9a4f8f91_z.jpg

Rödberget (Skaftölandet närmare bestämt Östersidan) och blicka ut över fyrarna i Gullmarsfjorden en stjärnklar natt med fullmånen lysande.
Att den nu tillhör min definitiva favoritplats beror på att jag friade där :)

Toppen